HŽPP

Izdvajamo

Ostvarena dječakova želja

Učenici 4.B OŠ Donja Stubica uživali u putovanju vlakom

Na inicijativu učiteljice Snježane Štefek - Borovčak HŽPP je 5. svibnja 2023. organizirao vožnju na relaciji Donja Stubica - Zagreb - Donja Stubica za učenike 4.B razreda OŠ Donja Stubica.

Sve je počelo e-mailom učiteljice sa zamolbom za organizaciju putovanja vlakom za njezin razred, u kojemu je i izuzetno skroman dječak Lovro koji zna sve o vlakovima. Lovro zna napamet vozni red, ima pogled iz obiteljske kuće na dionicu pruge Donja Stubica - Gornja Stubica, zna puno detalja o pojedinim vrstama vlakova i crta ih u 3D formatu. Jednom prigodom učiteljici, koja također putuje vlakom, napravio je prijevoznu kartu i tražio da ju pokaže kondukteru koji mu je za uspomenu kartu i poništio. Njezina je želja bila da pred kraj njihova četverogodišnjeg druženja Lovri i ostalim učenicima 4.B razreda realizira putovanje koje će pamtiti zauvijek.

Njihova avantura počela je u 8.27 sati polaskom iz Donje Stubice. U Zaboku su učenici presjeli na novi niskopodni vlak koji je u Zagreb Glavni kolodvor uz trubljenje stigao u 9.36 sati. Nakon što je vlak završio vožnju, strojovođa Davor Tretinjak učenike je pustio u upravljačnicu i upoznao ih s poslom strojovođe.

Po dolasku u Glavni kolodvor učiteljica je izjavila:

Generacija smo koja je tek ove školske godine počela živjeti pravim ritmom škole jer nas je covid spriječio da putujemo i imamo razne aktivnosti u sklopu izvanučioničke nastave. Tako nismo bili ni u mogućnosti da u drugome razredu obiđemo željeznički kolodvor u Zaboku. Zbog današnjeg putovanja djeca su presretna, ovo je divan oblik nastave Škole za život u sklopu koje djeca nauče putovati i cijeniti sve vrste zanimanja. Posebno me to raduje zbog učenika Lovre koji obožava vlakove, crta karte i sve nas uči o vlakovima. Ovo je prekrasno ostvaren nastavni dan na drugačiji način i na tome vam puno zahvaljujem. Priuštili ste nam nezaboravan dan!

Učenik Lovro, koji nije mogao skriti uzbuđenje zbog putovanja na kojemu je i validirao karte drugim učenicima, ispričao nam je:

Ljubav prema vlakovima traje mi od najranijeg djetinjstva; crtao sam ih, a sad ih i snimam. Volim ih jako. Znam da postoje različite vrste vlakova. Razmišljam i o tome da možda vozim vlak kad odrastem. Danas nisam očekivao da će biti tak' jako super. Najbolje mi je bilo trubiti kod strojovođe, strojovođa je bio dobar i sve nam je pokazao.

Po izlasku iz vlaka za učenike je bio organiziran razgled kolodvora tijekom kojega su doznali gdje mogu pronaći informacije o polascima i dolascima vlakova i kako kupiti kartu, a dobili su i informacije o oznakama na peronima,  željezničkim zanimanjima te vrstama vlakova i njihova pogona. Za učenike je bio organiziran i prigodni kviz, a predstavljene su im i zanimljivosti iz područja željezničkog prijevoza.

Učenici su bili oduševljeni putovanjem pa je tako Lorena istaknula:

Na putovanju vlakom nam je bilo jako lijepo, vozili smo se i družili. Vidjeli smo vozačevu kabinu. Naš prijatelj Lovro je mogao raditi kao strojovođa i bilo nam je zabavno. Došli smo na Glavni kolodvor u Zagrebu i razgledali smo ga. Mislim da ćemo opet doći u Zagreb vlakom.

Na nju se nadovezao Mihael:

Bilo je odlično. Vožnja mi je bila dobra, vidjeli smo kako je putovati u vlaku. Naš prijatelj je radio kao jedan od djelatnika vlaka i vidjeli smo kako to izgleda u kabini onoga koji vozi vlak. Najbolje mi je bilo u kabini jer smo vidjeli sve komande i trubili smo malo, a Lovro nam je pregledavao i karte.