Potpuna obustava prometa kroz kolodvor Dugo Selo
UVJETI PRODAJE e-KARATA
OPĆE ODREDBE
Ovim Uvjetima prodaje e-karata (nadalje u tekstu: uvjeti prodaje) regulira se obavljanje prodaje karata kupljenih putem internetske stranice HŽ Putničkog prijevoza i aplikacije za pametne telefone.
Uvjeti prodaje dopuna su Tarifi 101 - Tarifa za prijevoz putnika u unutarnjem prometu - Prijevozni uvjeti i povlastice, Tarifi 102 - Tarifa za prijevoz putnika u domaćem prometu - Tarifne udaljenosti i Tarifi 103 - Tarifa za prijevoz putnika u unutarnjem prometu - Cijene.
Opći uvjeti obavljanja kolodvorske djelatnosti u slučaju kupnje e-karte vrijede u slučaju da iz nastavnih odredbi ne proizlazi nešto drugo.
KUPNJA e-KARATA
Na www.hzpp.hr ili putem aplikacije za pametne telefone korisnici mogu kupiti e-karte za unutarnji prijevoz putnika. Pri svakoj kupnji e-karte korisnik pristaje na uvjete prodaje.
Kupljenu e-kartu korisnik mora pokazati kondukteru/kontroloru na pametnom telefonu ili je pokazati ispisanu.
S obzirom da karta kupljena putem internetske stranice glasi na ime i prezime, e-kartu može koristiti samo putnik/ca čije je ime i prezime navedeno na e-karti.
Kupnja e-karte za drugog korisnika (različitog od osobe koja kupuje kartu) je moguća. U tom slučaju kupac kupuje e-kartu kao korisnik bez registracije, a u aplikaciju unosi podatke stvarnog korisnika e-karte (ime i prezime, adresa), kojemu će na e-mail biti poslana e-karta.
ZAKLJUČENJE UGOVORA
Kod kupnje e-karte ugovor o prijevozu realizira se dostavom karte elektroničkim putem. Potvrda o izvršenoj kupnji koju je korisnik primio putem elektroničke pošte ne vrijedi kao karta. Ako je korisnik prilikom kupnje e-karte odabrao određenu kategoriju popusta, prilikom pregleda karata u vlaku kondukter/kontrolor ima pravo zahtijevati pametnu karticu HŽ Putničkog prijevoza ili iskaznicu prema kojoj korisnik ostvaruje pravo na popust.
POVRAT I ZAMJENA e-KARATA
Povrat, zamjena i prekid putovanja za e-karte moguć je sukladno Korisničkoj uputi.
PRITUŽBE
Putnik ima pravo podnijeti pisanu pritužbu radi zaštite svojih prava koja su uređena Zakonom o regulaciji tržišta željezničkih usluga (Narodne novine 104/17 i 31/25) i drugim propisima kojima se uređuju prava putnika. Putnik treba podnijeti pritužbu u roku od 3 mjeseca od saznanja za radnju, postupak ili propuštenu radnju zbog kojih putnik smatra da su povrijeđena njegova prava. Željeznički prijevoznik dužan je putniku dostaviti obrazloženu odluku po pritužbi u roku od mjesec dana od zaprimanja pritužbe, koja mora sadržavati uputu od daljnjem postupanju. U opravdanim slučajevima željeznički prijevoznik može dostaviti obrazloženu odluku u roku od tri mjeseca od dana zaprimanja pritužbe, uz obvezu prethodnog obavještavanja putnika u roku od mjesec dana od zaprimanja pritužbe.
Pritužba se može podnijeti:
- pisanim putem na adresu HŽ Putnički prijevoz, Zagreb, Strojarska cesta 11
- elektroničkim putem na: reklamacije@hzpp.hr
- putem knjige žalbi koja se nalazi na blagajni.
Pritužba se uzima u postupak samo onda ako sadrži osnovne podatke o pošiljatelju (ime i prezime, podaci za kontakt) i elemente potrebne za rješavanje (razlog pritužbe, datum i relacija putovanja). Zahtjevi neprimjerenog i uvredljivog sadržaja neće se uzimati u razmatranje. Ako putnik u propisanom roku ne dobije odgovor na pritužbu ili s odgovorom nije zadovoljan, na temelju Uredbe (EU) 2021/782 može podnijeti pritužbu Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM) u roku od 3 mjeseca od primitka informacija o odbijanju izvorne pritužbe.
Regulatorno tijelo donosi odluku o zahtjevu putnika u pravilu bez provođenja usmene rasprave u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 3 mjeseca od dana prikupljanja relevantnih podataka. Željeznički prijevoznik dužan je sudjelovati u postupcima rješavanja zahtjeva i u potpunosti surađivati s regulatornim tijelom te dostavljati sve potrebne podatke, dokumentaciju i očitovanja. Željeznički prijevoznik dužan je postupiti u skladu s odlukom regulatornog tijela.
PLAĆANJE
E-karte se mogu plaćati karticama MasterCard, Visa, Diners i Maestro.
OSTALO
Kupnja e-karata dostupna je za ponude navedene u procesu kupnje putem internetske stranice/aplikacije za pametni telefon.
UPITI I KONTAKT
Upite koji se odnose na narudžbe e-karata korisnici mogu uputiti na Kontakt centar HŽ Putničkog prijevoza na brojeve telefona: