HŽPP
VAŽNA OBAVIJEST:

Posebna regulacija prometa između kolodvora Dugo Selo, Križevci, Koprivnica i Botovo

Vijesti

Održana panel-rasprava o razvoju prometa u Puli

26. listopada 2022. u sklopu konferencije o održivoj urbanoj mobilnosti održana je panel-rasprava o razvoju prometa u Puli

U sklopu konferencije o održivoj urbanoj mobilnosti Grad po mjeri čovjeka, grad kao prometni hub, 26. listopada 2022. održana je panel-rasprava o razvoju prometa u Puli koja je okupila veći broj dionika. Na panel-raspravi sudjelovali su predstavnici tvrtke Cesta d.o.o. Pula, HŽ Putničkog prijevoza, Hrvatskih cesta, Zračne luke Pula, Markoja d.o.o. i Best in Parking d.o.o.

Na početku rasprave Valeria Ferri Benčić, zamjenica rukovoditelja Odjela tehnike pripreme tvrtke Ceste d.o.o. Pula, predstavile je niz velikih projekata na kojima je radila njezina tvrtka, poput vanjske pulske obilaznice od Stancije Peličeti prema Pomeru kojom je bitno rasterećen ulazak u Pulu.

  • S obzirom da je Pula takve konfiguracije da je ograničena s morske strane, ona iziskuje pritoke samo s dvije strane. Grad Pula mora riješiti ta dva glavna prometna pravca prema gradu jer su oni ključni za rasterećenje prometa. Sve više smo turistički atraktivna destinacija pa je izrazito važno čim prije to riješiti. Zato je zaključeno da bi se trebalo usmjeriti na druge oblike prijevoza poput, primjerice, željezničkog prometa. – izjavila je Ferri Benčić.

Na to se nadovezao predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić koji je istaknuo prednosti željezničkoga putničkog prijevoza i predstavio ulaganja u nabavu novih vlakova za neelektrificirane pruge:

  • Zelena europska politika potiče građane i poduzetnike na što veće korištenje željezničkog prometa. On nije samo najefikasniji što se tiče emisije CO2, već je i jedan od najjeftinijih oblika prijevoza. Kako bismo poboljšali uslugu na istarskom području, u kolovozu smo potpisali ugovor za nabavu novih sedam dizel-električnih vlakova, a jedan od njih, ili njih više, doći će na područje istarskih pruga. - kazao je Ukić, dodavši da se trenutačno razvija projekt baterijskih vlakova koji bi krajem 2024. trebali biti isporučeni i na istarsko područje.

Dodao je da ima potencijala za povezivanje željeznice s Pulaprometom i lukom, a jedna od predstavljenih ideja bila je i da svi koji dolaze iz unutrašnjosti mogu parkirati vozilo u Vodnjanu i odvesti se vlakom u centar Pule, što podrazumijeva uvođenje više linija koje voze do središta grada.

Rukovoditeljica Poslovne jedinice Rijeka Hrvatskih cesta Silvana Sorić izjavila je da je u planu realizacija strateškog projekta Veli Vrh - Pula, što je financijski i građevinski trenutno najveći projekt na ovom području, te je dodala da je rok za tu dionicu 18 mjeseci te da će se izgraditi i privremena prometnica kako bi se promet između Vodnjana i Pule mogao što nesmetanije odvijati.

Voditelj Prometnog sektora Zračne luke Pula Marko Ražem osvrnuo se na utjecaj korona krize i rata u Ukrajini na dolazak turista:

  • Bitno je naglasiti i da 2021. dobar dio prometa koji nas je spašavao bio s tržišta Ukrajine i Rusije. Od tamo smo imali oko 100 tisuća putnika, gotovo pa pola prometa. Teško je to nadoknaditi i praktički zanemariti to tržište te tražiti destinacije u centralnoj i zapadnoj Europi, tako da smatram da je to velik udarac na nas i u turističkom smislu jer je poznato da su ukrajinski i ruski gosti dobri potrošači. No moram istaknuti da kontinuirano iz godine u godinu raste britansko tržište.

Voditelj prodaje tvrtke Markoja d.o.o. Dubravko Ponoš, koja je izradila prvi hrvatski rotacijski parking koji omogućava parkiranje do 16 vozila na površini od dva parkirna mjesta, napomenuo je da se prilikom traženja prometnog rješenja trebaju sagledati sljedeće pretpostavke - da bude brzo, mobilno, lako primjenjivo i fleksibilno, odnosno da se može koristiti i drugdje.

  • Zbog toga što se rotacijski parking može izmjestiti i premjestiti, on trpi bilo kakve buduće i nove strategije grada vezane za promet. Još jedna prednost je korištenje mobilne aplikacije putem koje korisnik može rezervirati slobodno mjesto, a parking ima visoku razinu sigurnosti i termalne videokamere, a sam automobil je na visini od 7 do 8 metara.

Nikola Pejković iz zagrebačke tvrtke Best In Parking istaknuo je da je njegova tvrtka uvela plaćanje parkiranja putem SMS-a koje je dostupno Puležanima i turistima te je dodao da su zainteresirani za suradnju s Gradom Pulom i na projektu izgradnje parking kuće.

  • U Rijeci imamo četiri lokacije koje su u našem vlasništvu i tamo primjenjujemo najmodernije tehnologije u parkiranju. Time smo omogućili veću protočnost, a ujedno  osigurali infrastrukturu za parking na rubnim područjima grada. Treba oduzeti grad automobilima i vratiti ga ljudima. – pojasnio je Pejković.