ISPOSTAVLJANJE PRIJEVOZNIH I REZERVACIJSKIH KARATA PRI UVOĐENJU ZAMJENSKOG AUTOBUSNOG PRIJEVOZA
Na dionicama pruga na kojima je zbog izvođenja radova uveden zamjenski autobusni prijevoz, putnici kupuju prijevozne karte za 2. razred putničkog vlaka bez naplate rezervacije sjedala/ležaja/postelje. U slučaju da prijevozna karta nije ispostavljena sukladno navedenom, putnik ima pravo na povrat više plaćenih sredstava. |
NASTAVAK PUTOVANJA U MEĐUNARODNOM PRIJEVOZU
Sporazum o nastavku putovanja u međunarodnom željezničkom putničkom prometu (Agreement on Journey Continuation – AJC) je sporazum između željezničkih poduzeća radi pružanja pomoći putnicima u dolasku na krajnje odredište u slučaju kašnjenja ili otkazivanja vlaka zbog čega su izgubili vezu za nastavak putovanja. Bez AJC-a putnici bi morali kupiti nove karte. Sporazum o nastavku putovanja za koji je nadležan Međunarodni odbor za željeznički transport (CIT) .
Kako funkcionira AJC? Kada putnici na međunarodnom putovanju izgube vezu zbog kašnjenja ili otkazivanja vlaka, potvrđivanje obavlja željezničko osoblje. Načini potvrđivanja kašnjenja ili otkazivanja razlikuju se između željezničkih poduzeća. Više možete pronaći ovdje . Potvrđivanje kašnjenja ili otkazivanja vlaka putniku daje pravo na nastavak putovanja bez dodatnih troškova uz predočenje originalne prijevozne karte. Putovanje se može nastaviti jednim od sljedećih dostupnih vlakova istoga prijevoznika čiju su vezu izgubili i za koji su imali kartu. Određena željeznička poduzeća koja su pristupila AJC-u nude uvjete za nastavak putovanja koje možete pronaći ovdje . Potvrđivanje kašnjenja ili otkazivanja vlaka u HŽPP-u obavlja:
Navedeno željezničko osoblje putnicima pruža i informacije koje se odnose na nastavak putovanja. Letak o AJC-u možete preuzeti ovdje . |
PODNOŠENJE I RJEŠAVANJE PRIGOVORA I ODŠTENIH ZAHTJEVA
Putnik ima pravo podnijeti pisani prigovor radi zaštite svojih prava koja su propisana Uredbom (EU) br. 2021/782, Zakonom o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu (Narodne novine 104/17) i drugim propisima kojima se uređuju prava putnika.
Putnik/imatelj prava može podnijeti zahtjev za naknadu štete za koju željeznički prijevoznik odgovara temeljem članka 18. i 19. Uredbe (EU) br. 2021/782., pod uvjetima i rokovima propisanim u navedenoj Uredbi.
Više informacija potražite u Korisničkoj uputi. |
NAKNADA ZA KAŠNJENJE
Putnici ostvaruju pravo na naknadu za kašnjenje u sljedećim slučajevima:
Uz popunjeni zahtjev za ostvarivanje prava putnika, potrebno je priložiti originalnu papirnatu kartu koju je ovjerio vlakopratitelj u vlaku ili blagajnik, a kod e-karata mjerodavna je validacija karata. Zahtjev i ovjerenu kartu potrebno je poslati poštom na adresu: HŽ Putnički prijevoz, Prodaja i marketing, Strojarska cesta 11, 10 135 Zagreb ili predati na putničkim blagajnama (uz primitak potvrde o predaji) navedenima u Korisničkoj uputi, a e-kartu na e-mail reklamacije@hzpp.hr. Naknada za kašnjenje odobrava se za kašnjenja vlaka veća od 60 minuta za smjer u kojem je nastalo kašnjenje i dan putovanja. Ako se radi o iznosu manjem od 4 €, naknada neće biti isplaćena. Putnici koji dulje od 6 mjeseci neprekidno koriste uslugu koristeći pretplatnu kartu, u slučaju učestalih kašnjenja ostvaruju pravo na vraćanje dijela iznosa pretplatne karte. Pravo na povrat putnik ostvaruje na temelju zahtjeva za vraćanje sukladno Korisničkoj uputi, dostupno na http://www.hzpp.hr/prava-putnika. Zahtjev za vraćanje iznosa putnik treba poslati u roku od 30 dana od isteka razdoblja od 6 mjeseci u kojem je neprekidno koristio pretplatnu kartu. U slučaju nastavka korištenja usluge nakon neprekinutog razdoblja od 6 mjeseci, zahtjev za vraćanje iznosa putnik može poslati po isteku svake sljedeće pretplatne karte. Naknada za kašnjenje izračunava se razmjerno cijeni koja je putniku stvarno naplaćena za zakašnjelu uslugu prijevoza. Naknada za kašnjenje bit će isplaćena na temelju podataka navedenih u zahtjevu. Naknada za kašnjenje isplaćuje se u roku od 30 dana od podnošenja zahtjeva za ostvarivanje prava putnika. Umjesto naknade za kašnjenje, putnik može odabrati vaučer za putovanje u vrijednosti naknade. Zahtjev za ostvarivanje prava putnika možete preuzeti ovdje ili na putničkim blagajnama. |
PRIJEVOZ OSOBA S INVALIDITETOM I SMANJENOM POKRETLJIVOSTI
HŽ Putnički prijevoz i HŽ Infrastruktura osobama s invaliditetom i smanjenom pokretljivosti pružaju besplatnu pomoć prilikom ulaska/izlaska iz vlaka i putovanja vlakom.
Za pomoć i podršku pri prijevozu vlakom potrebno je o tome obavijestiti HŽ Putnički prijevoz ili HŽ Infrastrukturu najmanje 24 sata prije namjeravanog putovanja.
Više informacija i zahtjev za pomoć pri prijevozu vlakom možete preuzeti ovdje.
Kolodvori koji raspolažu pokretnim podiznim platformama su: Zagreb GK, Vinkovci, Osijek, Slavonski Brod, Koprivnica, Varaždin, Rijeka, Split, Split predgrađe i Sisak. Tehničke karakteristike pokretno podiznih platformi su:
Platforma LP 11 – kolodvori Zagreb GK, Osijek, Slavonski Brod, Koprivnica, Varaždin, Rijeka, Split, Split predgrađe i Sisak
Platforma WG 300 – kolodvor Vinkovci
|
MINIMUM STANDARDA KVALITETE USLUGA
|
PRAVA I OBVEZE U ŽELJEZNIČKOM PUTNIČKOM PRIJEVOZU
Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) objavila je brošuru Prava i obveze u željezničkom putničkom prijevozu koju možete potražiti na mrežnim stranicama HAKOM-a . |