Danas, 2. listopada na relaciji Zabok – Krapina – Đurmanec i obrnuto počeo je voziti još jedan novi dizel-električni motorni vlak. Na prvu vožnju novi vlak krenuo je iz kolodvora Zabok u 8.48 s dolaskom u Krapinu u 9.10, odnosno u Đurmanec u 9.19 sati.
Uoči polaska vlaka na peronu zabočkog kolodvora, državni tajnik Žarko Tušek iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture istaknuo je važnost ulaganja u željeznički sektor:
- Danas puštamo u promet još jedan novi dizel-električni vlak koji je došao na prugu između Krapine, Zaboka i Zagreba, a prelazi i na slovensku stranu do Rogateca. To je još jedna investicija velike vrijednosti koja poboljšava standard putovanja željezničkim prijevozom na području Krapinsko-zagorske županije. Trenutačno se u željeznički sektor ulaže gotovo 1,5 milijardi eura kroz projekte diljem Hrvatske, a posebno je naglasak stavljen na kvalitetu usluge prijevoza putnika. Pred nama je još 13 novih vlakova, među kojima je i šest elektrodizelskih vlakova koji će voziti sljedeće godine i spajati Dalmaciju i kontinentalnu Hrvatsku. Uz to, za nekoliko dana krećemo i s uvođenjem noćnih vlakova prema Zaboku i Krapini, ali i prema Sisku, Karlovcu, Križevcima i Ivanić-Gradu.
Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić istaknuo je da stanovništvo Krapinsko-zagorske županije značajno koristi željeznički prijevoz i istaknuo prednosti novih vlakova:
- Značajno podižemo kvalitetu usluge na ovom području. Krapinsko-zagorska županija otpremi otprilike 2 milijuna putnika godišnje. Ona je izuzetno frekventno područje. Stanovništvo značajno koristi putovanje vlakom i stoga zaslužuju nove i moderne vlakove. Karakteristike najmodernijih vlakova u Europi ima i ovaj vlak, od audiovizualnih najava do besplatnog WiFi-a i klimatizacije, a pristupačan je i za osobe s invaliditetom. Želja nam je dovesti još vlakova na područje cijele Hrvatske, a pogotovo na ovaj dio. Od 37 linija između Zaboka, Krapine i Đurmanca na 28 linija vozit će suvremeni niskopodni vlakovi. Unaprijedit ćemo uslugu i na dionici pruge od Zaboka prema Gornjoj Stubici. Početkom 2028. očekujemo isporuku novih elekrobaterijskih vlakova, a njihovim dolaskom zaključit ćemo priču da na ovom području u potpunosti voze novi vlakovi. - naveo je Ukić.
Član Uprave KONČAR - Električna vozila Igor Jagodić naglasio je važnost ovakvih projekata:
- Ljudi iz cijelog niza Končarevih poduzeća dali su svoj maksimum da bi se ovakvo sofisticirano vozilo moglo izgraditi. Uz njih sudjelovao je i cijeli niz malih, srednjih i velikih poduzeća u cijeloj Hrvatskoj. Ovakvi projekti generiraju pozitivnu situaciju za cijelo hrvatsko gospodarstvo. Ovaj vlak može voziti na svim prugama u RH jer ide i na elektrificirane i na neelektrificirane pruge. Niskopodan je i klimatiziran, ima prostor za bicikle i dječja kolica te toalet za osobe s invaliditetom, utičnice i Wi-Fi.
Vlak su u kolodvoru Zabok na prvu vožnju ispratili i predstavnici lokalne i regionalne zajednice – gradonačelnica Zaboka Valentina Đurek i župan krapinsko-zagorski Željko Kolar.
- Nama Zabočanima i Zagorcima su novi vlakovi od izuzetne važnosti jer smo za njih vezani, bilo radi odlaska na posao ili školovanja. Sve više djece iz Zagrebačke županije i Zagreba dolazi u Zabok na školovanje u srednje škole. Samo u Srednjoj školi Zabok sada ih ima oko 90. Uz to, posebno mi je drago da je prepoznata inicijativa Hrvoja Jurčića vezana za uvođenje noćnih vlakova na relaciji Zagreb – Zabok podržao je Grad Zabok, zajedno s Općinom Veliko Trgovišće i Studentskim zborom u Zagrebu, a 11. listopada krećemo s tim pilot-projektom. – kazala je gradonačelnica Đurek.
Župan Kolar naglasio je važnost ulaganja u modernizaciju željeznice za lokalno stanovništvo:
- Ovo je jedan od najboljih primjera kako bi trebala funkcionirati država - imamo sjajan - investicijski ciklus, domaći proizvod i praćenje najnovijih trendova i tehnologija. Zagorci su posebno vezani uz vlak, što pokazuje i podatak da gotovo dva milijuna putnika godišnje koristi naše pruge, iako županija ima tek 120 tisuća stanovnika. Zato svaka investicija u nove vlakove podiže standard, udobnost i privlači nove putnike. Najavljene su i nove investicije u narednim godinama, što znači da se dugoročno razmišlja. Izuzetno mi je drago što će jedna od prvih rekonstrukcija pruga u RH biti ona prema Donjoj Stubici.
Novi dizel-električni vlak serije 7023 ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata, rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, audio-vizualnim sustavom za informiranje putnika i videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Vlak postiže maksimalnu brzinu od 120 km/h. Do kraja ove godine bit će isporučen i 7. takav vlak, čime će biti završena isporuka vlakova dizel-električnih motornih vlakova koja se financirala iz zajma EUROFIMA-e u iznosu od 31 mil. eura.
Uvođenjem novih vlakova u promet na zagorskom području unaprjeđuje se kvaliteta prijevozne usluge i osigurava kvalitetnija lokalna i regionalna povezanost, a novi vlakovi doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša.