HŽPP

REGIAMOBIL

2021. je Europska godina željeznice

Niz aktivnosti koje tijekom 2021. pokreće Europska komisija dovest će željeznicu u središte pozornosti kako bi se građane i poduzeća potaknulo na korištenje željezničkog prijevoza čime bi se pridonijelo cilju Europskog zelenog plana prema kojemu bi EU do 2050. trebala postati klimatski neutralna.

Europska godina željeznice počela je 1. siječnja 2021. godine.

Inicijativa Europske komisije (EK) ističe prednosti željeznice kao održivog, pametnog i sigurnog prijevoznog sredstva. Tijekom 2021. različite aktivnosti dovest će željeznicu u središte pozornosti na cijelom kontinentu, potaknuti građane i poduzeća na korištenje željezničkog prijevoza te pridonijeti cilju Europskog zelenog plana prema kojemu bi EU do 2050. trebala postati klimatski neutralna.

Tim povodom povjerenica EK za promet Adina Vălean izjavila je:

  • Naša buduća mobilnost mora biti održiva, sigurna, udobna i pristupačna. Željeznica nudi sve to i još mnogo više! Europska godina željeznice daje nam priliku da ponovno otkrijemo ovaj način prijevoza. Kroz različite aktivnosti iskoristit ćemo ovu priliku da pomognemo željeznici da ostvari svoj puni potencijal. Pozivam vas sve da budete dio Europske godine željeznice.

Inicijativa koju je EK predložila u ožujku 2020., a Europski parlament i Vijeće usvojili u prosincu 2020., dio je nastojanja EU u okviru Europskog zelenog plana prema kojemu gospodarstvo treba postati održivo postizanjem klimatske neutralnosti do 2050. godine.

Jedan od ključnih elemenata Plana je uvođenje čišćih i zdravijih prijevoznih sredstava s obzirom da je  prometni sektor trenutačno odgovoran za oko 25 % emisija stakleničkih plinova u EU. Europskim zelenim planom traži se 90 %-tno smanjenje prometnih emisija do 2050. godine.

Kako bi ostvarila taj cilj i osigurala da promet i dalje ima svoju ulogu tijekom tranzicije ka čistom, digitalnom i inovativnom gospodarstvu EU-a, EK je u prosincu 2020. usvojila Strategiju održive i pametne mobilnosti. Njome se ucrtava put k održivijoj, pametnijoj i otpornijoj mobilnosti, a uključuje i prekretnice prema kojima bi se do 2050. trebao udvostručiti željeznički teretni prijevoz i utrostručiti željezničke veze vlakovima velikih brzina do 2050. godine. Tijekom 2021. EK će predstaviti akcijski plan za jačanje željezničkoga putničkog prijevoza koji u skladu sa Strategijom predviđa mjere za poboljšanje kapaciteta i pojednostavljenje sustava za prodaju karata za različite oblike prijevoza kako bi se dodatno povećala atraktivnost željeznice.

Linkovi