Posebna organizacija prometa na relaciji Zagreb GK – Dugo Selo – Vrbovec – Križevci – Koprivnica – Bregi – Kloštar – Pitomača – Virovitica
Danas 28. lipnja 2022. u tvorničkim halama KONČAR – Električnih vozila predstavljena je proizvodnja novih elektromotornih vlakova za HŽ Putnički prijevoz. U sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima proizvodi se 21 elektromotorni niskopodni vlak, od kojih će 11 voziti u gradsko-prigradskom i 10 vlakova u regionalnom prijevozu.
Nakon obilaska proizvodnje novih vlakova ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je izjavio:
Ukupna vrijednost projekta iznosi 1.293.862.793,99 kuna (171.725.103,72 EUR), a iznos EU potpore iznosi 880.334.477,00 kuna (116.840.464,13 EUR). Sredstva su osigurana iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. Prvi gradsko-prigradski vlak bit će isporučen u prosincu ove godine, a do kraja 2023. bit će isporučeni svi vlakovi.
Na razvoju novih vlakova sudjelovao je veliki broj stručnjaka iz Grupe KONČAR u suradnji s desecima drugih hrvatskih tvrtki.
Projekt nabave novih vlakova u skladu je s ciljevima Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2017. - 2030. te Europskoga zelenog plana kojim Europska unija želi potaknuti građane na učestalije korištenje željezničkog prijevoza kao ekološki najučinkovitijeg i cjenovno najpristupačnijeg oblika prijevoza.
Novi vozni park HŽPP-a znatno će unaprijediti kvalitetu usluge i ostvariti doprinos u smanjenju onečišćenja okoliša. Uz niže operativne troškove i mogućnost povećanja frekvencije vožnji, građanima diljem Hrvatske bit će omogućen znatno pouzdaniji, udobniji i učinkovitiji željeznički prijevoz.
Tehničke značajke niskopodnih elektromotornih vlakova
Vlakovi koje proizvodi KONČAR – Električna vozila postizat će brzinu do 160 km/h. Vlakovi će biti četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Regionalni vlakovi imat će 4 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala će biti izvedena većinom kao dvosjedi, a imaju kapacitet od 209 sjedećih i 222 stajaća mjesta. Gradsko-prigradski vlakovi imat će 8 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala će biti izvedena većinom kao jednosjedi, a imaju kapacitet od 130 sjedećih i 385 stajaćih mjesta. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (WiFi). Duljina vlaka iznosi 75 m, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime će biti osiguran veći kapacitet.