Od 17. veljače posebna organizacija prometa na relaciji Zagreb GK – Dugo Selo – Vrbovec – Križevci /Novoselec – Zagreb GK
Danas, 21. prosinca u promet su puštena prva tri elektromotorna vlaka za gradsko-prigradski prijevoz proizvedena u sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima.
Projekt se sufinancira iz Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014. – 2020. unutar prioritetne osi 7 „Povezanost i mobilnost“. Ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 1.293.862.793,99 kuna, a iznos EU potpore 880.334.477,00 kuna.
Vlakovi će voziti na relaciji Savski Marof – Zagreb GK – Dugo Selo. Na prvoj vožnji bio je i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Ukupno će biti proizvedeno 11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih vlakova koji će putnicima pružiti veću udobnost, osigurati veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz i na taj način poboljšati konkurentnost pruženih putničkih usluga.
Cilj projekta je poboljšanje lokalne i regionalne povezanosti te mobilnosti radi boljeg pristupa tržištu rada i uslugama u funkcionalnim centrima, kao i osiguranje kvalitetnijeg željezničkoga putničkog prijevoza.
Tehničke značajke elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz
Vlakovi postižu brzinu do 160 km/h. Vlakovi su četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Imaju 8 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala su izvedena većinom kao jednosjedi, a ukupni kapacitet je veći od 500 sjedećih i stajaćih mjesta. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu. Duljina vlaka iznosi 75 m, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime je osiguran veći kapacitet.