Tri nova vlaka u prometu
Obnova voznog parka HŽPP-a
Danas, 21. prosinca u promet su puštena prva tri elektromotorna vlaka za gradsko-prigradski prijevoz proizvedena u sklopu projekta Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima.
Projekt se sufinancira iz Operativnog programa „Konkurentnost i kohezija“ 2014. – 2020. unutar prioritetne osi 7 „Povezanost i mobilnost“. Ukupna procijenjena vrijednost projekta iznosi 1.293.862.793,99 kuna, a iznos EU potpore 880.334.477,00 kuna.
Vlakovi će voziti na relaciji Savski Marof – Zagreb GK – Dugo Selo. Na prvoj vožnji bio je i potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
- Danas smo ovdje radi provedbe realizacije jednog vrlo bitnog projekta sufinanciranog iz Kohezijskog fonda. Ovo su prva tri isporučena vlaka od 21 vlaka. U ovom projektu svjedočimo da je jedna domaća uspješna tvrtka prošla na javnom natječaju i koristi europska sredstva. Mi smo u ovoj 2022. godini imali realizaciju i ostvarenja velikih prometnih projekata, od Pelješkog mosta, dovršenja 5 C koridora do čitavog niza drugih projekata koje uspješno provodimo. Obnova željezničke infrastrukture i voznog parka ključni su projekti i projekti koji će zapravo obilježiti sljedećih desetak do dvanaest godina kada govorimo o prometnoj infrastrukturi i, u tom smislu, sva sredstva koja su nam na raspolaganju će najvećim dijelom biti usmjerena na realizaciju i obnovu željezničke infrastrukture i nabavu novih vlakova. – izjavio je ministar Oleg Butković.
Ukupno će biti proizvedeno 11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih vlakova koji će putnicima pružiti veću udobnost, osigurati veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz i na taj način poboljšati konkurentnost pruženih putničkih usluga.
- Nakon ova tri, slijedi nam puštanje u promet još 18 elektromotornih vlakova. I tu nećemo stati. Do 2032. predviđena je nabava još šezdesetak novih vlakova tako da ćemo obnoviti kompletan vozni park te kvalitetu i udobnost prijevoza dići na najveću moguću razinu. Ovo je visoko komforni vlak, a paralelno s vlakovima ide i ulaganje u željezničku infrastrukturu i kroz određeno vrijeme imat ćemo nove vlakove i nove pruge. – istaknuo je predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić.
- Ključni podsustavi ovog vozila proizvedeni su i razvijeni u poduzećima grupe Končar. Uključujemo i brojne druge predstavnike hrvatske industrije. Važno je napomenuti da 75 % prodajne cijene ovog vlaka ostaje u Republici Hrvatskoj. Vlak je projektiran u skladu s važećim standardima koji se primjenjuju u proizvodnji vozila za prijevoz putnika u Europi. Za nas je projekt vrlo značajan, zapošljava naše kapacitete, omogućava novi razvoj – izjavio predsjednik Uprave KONČAR – električnih vozila Josip Ninić.
Cilj projekta je poboljšanje lokalne i regionalne povezanosti te mobilnosti radi boljeg pristupa tržištu rada i uslugama u funkcionalnim centrima, kao i osiguranje kvalitetnijeg željezničkoga putničkog prijevoza.
Tehničke značajke elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz
Vlakovi postižu brzinu do 160 km/h. Vlakovi su četverodijelne niskopodne kompozicije opremljene rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima i prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. Imaju 8 vrata na svakoj strani vlaka, sjedala su izvedena većinom kao jednosjedi, a ukupni kapacitet je veći od 500 sjedećih i stajaćih mjesta. Uz vizualne i audionajave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu. Duljina vlaka iznosi 75 m, a u prometu je moguće spajanje dva do tri vlaka čime je osiguran veći kapacitet.