HŽPP

Izdvajamo

Novi vlak u Istri

Datum: 6.3.2023. 11:00:00
Od 6. ožujka vlak vozi na relaciji Buzet – Pula – Buzet

Danas 6. ožujka u promet je pušten novi dizel-električni motorni vlak serije 7023. Prva vožnja novoga vlaka održana je na relaciji Pula – Kanfanar s polaskom u 9.02 sati iz kolodvora Pula. Vlak će nastaviti voziti na relacijama Pula – Pazin – Pula i Pula – Buzet – Pula, odnosno na 50 % linija na istarskom području kojima se prevozi najveći broj putnika. 

Na prvoj vožnji novoga vlaka bili su nazočni državni tajnik za željeznicu Alen Gospočić, saborski zastupnici Anton Kliman i Emil Daus, gradonačelnik Pule Filip Zoričić, zamjenik župana Tulio Demetlika, predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Josip Ninić i Uprava HŽ Putničkog prijevoza predvođena predsjednikom Uprave Željkom Ukićem

U povodu puštanja novog vlaka u promet državni tajnik Gospočić izjavio je:  

  • Velika reforma željezničkog sektora je krenula, ovo su prvi tragovi toga. Ta reforma ne očituje se samo u današnjem vlaku, ona će biti prezentirana u velikoj obnovi, odnosno revoluciji željezničke infrastrukture, željezničkog putničkog prometa i teretnog prometa na svim trasama RH. Ovo je prvi iz flote dizel-motornih vlakova koji su došli u Istru, a njih će nadalje dolaziti više. Sljedeće godine u ovo vrijeme ili nešto malo kasnije u petom mjesecu testirat ćemo prve baterijske vlakove na ovim prugama za koje je već određena lokacija elektropunionice u pulskom kolodvoru, uz nove vlakove koji dolaze na istarske pruge.

Više o nastavku ulaganja u obnovu voznog parka i karakteristikama novog vlaka govorio je predsjednik Uprave HŽPP-a Ukić:

  • Kao što smo prošle godine jedan ovakav vlak uveli na splitskom području, u ovoj godini to smo učinili na istarskom području te smo na ovaj način smo zaokružili području jer se u gotovo svim regijama RH može vidjeti novi vlak. Nastavkom ciklusa nabave novih vlakova očekujemo da će oko 2025. na prugama biti 70-ak novih vlakova. Uz dizel-električne motorne vlakove koji su predviđeni za neelektrificirane pruge i koji će biti isporučeni krajem 2024. i početkom 2025. godine, u sklopu projekta modernizacije i obnove voznog parka nabavljat će se vlakovi na zelene tehnologije, odnosno baterijski i elektrobaterijski vlakovi. Prvi takvi vlakovi bit će isporučeni krajem 2024. i vozit će i biti testirani na istarskim prugama. Nadam se da ćemo ovim vlakom podići kvalitetu prijevozne usluge što je bitno jer će najmanje 50 % linija koje prometuju na ovom području biti pokrivene ovim novim niskopodnim vlakom. Radi se o najmodernijem vlaku – od pristupa i ulaza za osobe s invaliditetom, Wi-Fi-ja, videonadzora, govornih najava kolodvora i stajališta, a vlak je klimatiziran i komforan.

Istaknuvši da se na istarskom području u 2022. bilježi 70 % više prevezenih putnika nego u 2021. godini, među kojima je najviše učenika i studenata, Ukić je dodao:  

  • Nadam se da će se uz sva ulaganja u željezničku infrastrukturu podići brzina i na istarskim prugama i tako brže dolaziti do Lupoglava, odnosno Rijeke, a na relaciji Rijeka – Zagreb skratiti vrijeme putovanja. Uz to, u suradnji sa Slovenskim željeznicama pokušavamo osmisliti zajednički projekt kao što je nekad bio vlak Arena, odnosno tzv. zeleni vlak koji je povezivao Pulu i Zagreb. 

Istaknuviši da je modernizacija željeznice izuzetno važna zbog djece koja se vlakom prevoze svakodnevno, zamjenik župana Tulio Demetlika izjavio je:

  • Za Istarsku županiju ovo je značajan projekt – realizacija ovog vlaka prije svega zbog roditelja i djece koja se prevoze ovim vlakom svakodnevno. Ovaj vlak ipak je onaj prvi korak za prelazak 100 milja. Naime, revitalizacija istarskih željeznica, odnosno Istarska lambda je ono što Istarska županija već dulji niz godina kroz svoje strateške projekte traži od HŽ-a. Također, najavljena su i velika ulaganja u sigurnost prije svega na željezničko-cestovnim prijelazima, a ono što mi očekujemo je da se i teretni promet povećava i prijeđe na željeznicu. Stoga i dalje inzistiramo na revitalizaciji dijela pruge Lupoglav – Štalije kako bi krenuo i teretni promet iz luke Bršica. Naša želja je da se istarske pruge što kvalitetnije povežu sa slovenskim te da brzim vlakovima nastavimo do Beča i drugih destinacija.
  • Borba za istarsku prugu počela se isplaćivati, a borba će se i nastaviti. Pozdravljam i zahvaljujem HŽ Putničkom prijevozu i resornom ministarstvu koji su omogućili da imamo ovaj novi vlak, prvi novi vlak na istarskoj pruzi nakon mnogo godina. Nakon današnjih najava nadam se da ćemo kroz koju godinu imati ovakve ili novije vlakove na našim prugama i našoj istarskoj pruzi, ali ono što je potrebno reći je da osim vlakova, treba osigurati željezničku infrastrukturu. Uskoro kreće modernizacija sedam cestovno-željezničkih prijelaza, a nadam se da će se konačno modernizirati pruga prema Divači tako da postanemo kvalitetan dio moderne europske željezničke infrastrukture. - istaknuo je saborski zastupnik Emil Daus. 

U povodu dolaska novog vlaka saborski zastupnik Anton Kliman izjavio je:

  •  Danas je povijesni dan za istarsku željeznicu jer 30 godina nismo vidjeli novi vlak u Istri. Ovo je prva lasta i veliko zadovoljstvo je vidjeti ga na našoj stanici u Puli,. Prvi je to korak u razvoju istarske željeznice. Naša je želja i vizija da vlak istarskom željeznicom vozi brzinom od 160 km/h u putničkom prometu, a da se na njoj može razvijati i teretni promet. isto tako, želja nam je da se povežemo sa Slovenskim željeznicama, što bi rezultiralo još jednim velikim ipsilonom, osim ovog cestovnog. Radi se o pruzi prema Divači i od Divače prema Ljubljani i dalje prema Beču, Bratislavi, istočnoj Europi, a s druge strane prema Salzburgu, Münchenu i zapadnoj Europi.

Istaknuvši važnost ovog dana za Pulu i Istru gradonačelnik Pule Zoričić kazao je:

  • Nadam se da je to ponovni početak spajanja Pule željezničkim putem s Europom. Prije 100 godina ljudi su vlakom dolazili iz Beča u Pulu tako da vjerujemo da ćemo opet krenuti tim putem. Puštanjem ovog vlaka u promet podići će se udobnost putovanja, osobito đacima koji se najviše voze prema Puli, kao i svim turistima koji će ovoga ljeta doći u Istru. Mislim da je ovo dobar početak, posebice i ako dođe do spajanja željeznice sa zračnom lukom. 

Tehničke karakteristike 

Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata sa svake strane, ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem audio i videosustava za informiranje putnika. 


Novi vlak vozit će radnim danima u sastavu vlakova
:

vlak br. 4700 Pula 4.40 – Pazin 5.47

vlak br. 4703 Pazin 5.53 – Pula 7.02

vlak br. 4704 Pula 9.02 – Buzet 11.01

vlak br. 4707 Buzet 11.10 – Pula 13.07

vlak br. 4708 Pula 14.38 – Buzet 16.50

vlak br. 4715 Buzet 17.08 – Pula 19.14

vlak br. 4714 Pula 19.40 – Pazin 20.49

vlak br. 4717 Pazin 20.51 – Pula 21.59


Novi vlak vozit će vikendom u sastavu vlakova:

vlak br. 4704 Pula 9.02 – Buzet 11.01

vlak br. 4707 Buzet 11.10 – Pula 13.07

vlak br. 4708 Pula 14.38 – Buzet 16.50

vlak br. 4715 Buzet 17.08 – Pula 19.14

vlak br. 4714 Pula 19.40 – Pazin 20.49

vlak br. 4717 Pazin 20.51 – Pula 21.59