HŽPP

Vijesti

Integrirani prijevoz

Na riječkom području

U Salonu Grada Rijeke 29. prosinca 2022. potpisan je ugovor o uključivanju željeznice u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza kojim se nastavlja suradnja na promicanju integriranog prijevoza putnika.

Potpisnici ugovora su Primorsko-goranska županija, Grad Rijeka, Grad Bakar, Općina Matulji, KD Autotrolej i HŽ Putnički prijevoz koji će i u sljedećoj godini omogućiti prijevoz putnika s prijevoznim kartama KD Autotroleja u gradsko-prigradskim vlakovima HŽPP-a na relaciji Permani – Jurdani – Rijeka – Škrljevo bez dodatnog troška za putnike.

Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović istaknuo je da je poticanje građana na korištenje željezničkog prijevoza na gradsko-prigradskom području dobar uvod u projekt izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani vrijedan gotovo 350 milijuna eura koji bi trebao biti realiziran putem Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i velikim djelom financiran sredstvima iz EU fondova.

Radovi u sklopu tog projekta sigurno će se izvoditi u narednim godinama i zahvaljujući prolasku pruge kroz Rijeku građanima će se omogućiti da počnu koristiti željeznički prijevoz puno više nego sada. Siguran sam da će veći broj željezničkih postaja i prilagođeni vozni redovi tada potaknuti građane da vlakove javnog gradskog-prigradskog prijevoza koriste češće. Osim što će se time smanjiti prometni pritisak u centru grada, kao i opterećenje parkirališta, željeznički promet je i ekološki prihvatljiviji zbog manjih emisija CO2. Nadam se da će se projekt izgradnje nizinske pruge prema Zagrebu odvijati planiranom dinamikom, kao i izgradnja ove naše dionice i da ćemo za nekoliko godina svjedočiti transformaciji javnog prijevoza u Rijeci i okolnim gradovima i općinama. - istaknuo je Filipović.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić istaknuo je da je sukladno Strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske zadaća HŽ Putničkog prijevoza uključivanje željeznice u sustav javnoga gradskog prijevoza koji je uz Rijeku, uveden i na području Zagreba, Splita i Osijeka. U 2022. je u vlakovima na gradsko-prigradskim relacijama na širem riječkom području prevezeno gotovo 16.000 putnika.

U svim većim europskim gradovima javni gradski prijevoz značajno se naslanja na željeznički prijevoz, a u suradnji s javnim gradskim prijevoznikom u tom smjeru i mi idemo. Kroz ovaj projekt suradnje putnicima je omogućeno da se s kartom Autotroleja mogu voziti vlakom od Rijeke do Permana i na dijelu linije prema Škrljevu. Nadam se da će i financijska isplativost biti dodatni poticaj građanima da se odluče na ovu vrstu prijevoza. - rekao je Ukić.

Uz gradonačelnika Filipovića i predsjednika Uprave HŽPP-a ugovor su potpisali i privremeni pročelnik Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije Zlatan Marunić, gradonačelnik Grada Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela i direktor KD Autotrolej Alberto Kontuš.

Grad Rijeka, Primorsko-goranska županija, Grad Bakar i Općina Matulji u ugovorenom će razdoblju u potpunosti uključiti HŽPP u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza Grada Rijeke i sufinancirati prijevoz putnika u iznosu od 72.997,54 € (550.000 kn) s PDV-om.

Tečaj konverzije 1 € = 7,53450 kn