HŽPP

Vijesti

Vlakom od Kopilice do gradske luke za 4 minute

Počela realizacija Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split

Prvi gradsko-prigradski vlak na relaciji Split Predgrađe (Kopilica) – Split (gradska luka) krenuo je  11. lipnja čime je započela realizacija Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split, koji je poduprla Vlada RH.

Na promotivnoj vožnji sudjelovali su gradonačelnik Splita Andro Krstulović Opara, zamjenik gradonačelnika Nino Vela, potpredsjednica HGK Mirjana Čagalj, župan splitsko-dalmatinski Blaženko Boban, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, članovi Uprave HŽPP-a Mladen Lugarić i Damir Rubčić, član Uprave HŽ Infrastrukture Darko Barišić te predstavnici udruženja turističkih agencija, turističkih zajednica, gradski vijećnici i ostali uzvanici.

U povodu prve vožnje gradonačelnik Andro Krstulović Opara izjavio je:

- Ovo je danas prvi korak onoga što mi želimo nazvati splitskim metroom. Naš glavni cilj je spojiti dvije najprometnije luke, zračnu i trajektnu kroz koju je samo prošle godine prošlo gotovo devet milijuna putnika. Ovo je samo početak, nastavit ćemo s unaprjeđenjima kako bi omogućili kvalitetniji život našim sugrađanima. Na nama je sada da izdržimo početak i da naviknemo građane na novi sistem. Poticanjem željezničkog prometa rasteretit ćemo centar grada od gradskog, javnog i privatnog prijevoza.

- HŽ Putnički prijevoz na ovom području potiče obnovu perona, pristupnih puteva i infrastrukture, a sve je to uvod u izgradnju nove željezničke pruge koja će spajati zračnu s gradskom lukom. Projekt ovdje ne staje, nego se nastavlja razvijati. Za sada će nova linija prometovati do 14. prosinca ove godine, a nakon toga ćemo se dogovoriti s resornim ministarstvom i Gradom Splitom da se ovaj projekt nastavi. - naglasio je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.

Više o nastavku projekta povezivanja zračne i trajektne luke član Uprave HŽ Infrastrukture Darko Barišić izjavio je:

- Ovo je tek početak ulaganja u infrastrukturu na području Splita, odnosno prigradsku željeznicu s kojom od jeseni počinjemo još intenzivnije s ciljem povezivanja zračne i trajektne luke. Uz to, priprema se i cjelovit projekt obnove kompletne pruge od Zagreba do Splita, čiji bi rok realizacije u fazama mogao biti oko deset godina.

Nastavkom suradnje HŽPP-a i autobusnog prijevoznika Promet Split u razvoju integriranog prijevoza, građani Splita i turisti moći će putovati s jednom kartom koju će koristiti u željezničkom prijevozu na relaciji Split Predgrađe – Split te autobusnom prijevozu Prometa d.o.o. Split u 1. zoni gradskog prijevoza. Cijena karte iznosi 11 kn, a karta vrijedi 75 minuta od trenutka poništavanja. Karte će se prodavati na blagajnama Prometa i HŽ Putničkog prijevoza. Gradsko-prigradski vlakovi na relaciji Split Predgrađe – Split vozit će prosječno svake 24 minute, a vožnja vlakom traje 4 minute.      

Strojovođa Božo Kero koji je vozio prvi vlak kazao je:

- Vrhunski je osjećaj biti prvi koji će krenuti metroom prema centru grada. Nadam se da će se na ovaj način rasteretiti protok prometa jer smo zagušeni i svi vidimo jedino rješenje u ovome. Ovo je novi vlak, vrhunski je opremljen i na sve se mislilo. Nadam se da će se ljudima svidjeti.

Također, planira se uvođenje linije Prometa d.o.o. Split na relaciji Zračna luka - Kaštel Stari i zajedničke karte Promet d.o.o. - HŽPP za relaciju Zračna luka – Kaštel Stari – kolodvor Split.

Novi vlakovi na relaciji Split – Split Predgrađe – Split uvedeni su na temelju Sporazuma o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju željezničkog prometa i unaprjeđenju integriranog prijevoza putnika na području Grada Splita i Splitsko-dalmatinske županije od 30. travnja 2018., te Zaključka Vlade Republike Hrvatske od 4. svibnja 2018. kojim se podupire realizacija Projekta povezivanja brzom prigradskom željeznicom kolodvora Split u trajektnoj luci Split (Istočna obala) sa Zračnom lukom Split te izgradnju intermodalnog čvora novoga glavnog kolodvora Split (Kopilica).

U sklopu projekta Grad Split uredio je iskrcajna mjesta za turističke autobuse uz zgradu kolodvora u Kopilici te parkiralište sa 48 parkirnih mjesta za turističke autobuse s druge strane kolosijeka.

Za potrebe odvijanja gradsko-prigradskog prometa na relaciji Split Predgrađe — Split HŽ infrastruktura je obnovila kolosijek u kolodvoru Split Predgrađe te je izrađena projektna dokumentacija uređenja željezničkog dijela kolodvora, dok će se radovi na uređenju kolodvora izvoditi u dvije faze. U prvoj fazi radova uređen je bočni peron uz prvi kolosijek, ugrađena vanjska rasvjeta bočnog perona te su uređeni pješački pristupi i okoliš. U drugoj fazi radova uredit će se otočni peron između 2. i 3. kolosijeka, uz  ugradnju vanjske rasvjete.

U cilju povezivanja željeznicom zračne i trajektne luke HŽ Infrastruktura izrađuje Studiju izvodljivosti. Prema dobivenim rezultatima studije dopunit će se Projektni zadatak nakon čega će se početi s aktivnostima provođenja javnog natječaja za izradu projektne dokumentacije za izgradnju novih stajališta na postojećoj pruzi kako bi se unaprijedio gradsko-prigradski promet. Radi se o stajalištima Dujmovača, Solin Širine, Sveti Kajo, Split Hrvatske bratske zajednice i Rudine.

Uz jednosmjerno reguliranje cestovnog prometa u gradskoj luci i uvođenje novih autobusnih i željezničkih linija, čime će se povećati protočnost i smanjiti čekanja, cilj ovoga projekta je pružanje kvalitetne intermodalne usluge i prometno rasterećenje Grada Splita.


VOZNI RED

    Split Pregrađe - Split      Split - Split Predgrađe 
Važno je napomenuti da je Grad uredio iskrcajna mjesta za turističke autobuse odmah uz zgradu Željezničkog kolodvora u Kopilici, a parkiralište s 48 parkirnih mjesta za turističke autobuse s druge strane kolosijeka. Cijena dnevne parkirne karte za autobuse na parkiralištu u Kopilici iznositi će 120 kuna, kao što je do sada iznosila cijena za parkiranje na Dračevcu. Za potrebe odvijanja gradskog prometa na relaciji Split Kopilica — Split Gradska luka HŽ infrastruktura d.o.o. obnovila je prvo kolosijek u kolodvoru Split Kopilica te je izrađena projektna dokumentacija uređenja željezničkog dijela kolodvora, dok će se radovi uređenja kolodvora izvoditi u dvije faze. Prvom fazom radova uređen je bočni peron uz prvi kolosijek, ugrađena vanjska rasvjeta bočnog perona te su uređeni pješački pristupi i okoliš. Drugom fazom radova izvršit će se uređenje otočnog perona između drugog i trećeg kolosijeka s ugradnjom vanjske rasvjete na isti. Na povezivanju željeznicom zračne i trajektne luke trenutno je u izradi Studija izvodljivosti, nakon čega će se nastaviti s daljnjim aktivnostima potrebnim za realizaciju ovog projekta. Prema dobivenim rezultatima Studije izvodljivosti dopunit će se Projektni zadatak te bi se započelo s aktivnostima provođenja javnog natječaja za izradu projektne dokumentacije za izgradnju novih stajališta na postojećoj pruzi kako bi se unaprijedio prigradski promet. Radi se o stajalištima Dujmovača, Solin Širine, Sveti Kajo, Split Hrvatske bratske zajednice i Rudine.

Pročitajte više na Dalmacija Danas: www.dalmacijadanas.hr/krenuo-splitski-metro-cetiri-minute-od-kopilice-do-gradske-luke-evo-tko-se-provozao-gradskom-zeljeznicom © dalmacijadanas