HŽPP

Vijesti

U prometu novi vlak

Datum: 6. listopada 2015.
U redoviti promet 6. listopada 2015. pušten je prvi od 10 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz Grada Zagreba

Nakon isporuke 10 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz, u redoviti promet 6. listopada 2015. pušten je prvi od 10 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz Grada Zagreba koji vozi na relaciji Dugo Selo - Zagreb Glavni kolodvor – Savski Marof (Harmica) i obrnuto.

Na prvoj redovitoj vožnji novoga gradsko-prigradskog vlaka bili su nazočni predsjednik Vlade RH Zoran Milanović, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić,  predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković i članovi Uprave Siniša Balent i Robert Frdelja, predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Darinko Bago i predsjednik Uprave KONČAR – Električnih vozila Ivan Bahun, sa suradnicima.

Ovo je moderan i dobro opremljen vlak, putnici mogu koristiti besplatan internet, vagoni su klimatizirani, a HŽ Putnički prijevoz serijom i ovih novih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz dobiva vlakove za 21. stoljeće. Važno je da se radi o domaćem proizvodu, u proizvodnju je angažirano oko dvije tisuće ljudi i u njega je uključeno domaće znanje i vještine. Daljnjim ulaganjem u infrastrukturu i gradnjom novih pruga, te istodobno obnovom i modernizacijom postojeće željezničke mreže omogućit ćemo građanima kvalitetno korištenje vlaka kao jednog od najboljih vidova javnog prijevoza. - naglasio je ministar Hajdaš Dončić.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković izrazio je zadovoljstvo novim vlakom i rekao:

Ovaj vlak će voziti na relaciji Dugo Selo – Zagreb GK – Savski Marof (Harmica), a vozno vrijeme do Zagreb GK-a iz oba smjera bit će između 20 i 30 minuta. U gradsko-prigradskom prijevozu Grada Zagreba imamo 19 stajališta, a godišnje prevezemo oko 5 milijuna putnika. U prometnim špicama gradsko-prigradski vlakovi voze svakih 15 min, a konkurentnost željezničkog prijevoza očituje se u najkraćem vremenu putovanja na navedenoj relaciji, što doprinosi rasterećivanju prometnica i gradskih parkirališta, a time i smanjenju onečišćenja okoliša.

Vlak i njegove glavne komponente (elektronički pretvarači, transformatori, upravljanje i vučni elektromotori) razvijeni su i proizvode se u društvima Grupe KONČAR, uz sudjelovanje brojnih podizvođača. U skladu s obavezama iz Ugovora KONČAR Električna vozila isporučuju HŽ Putničkom prijevozu dva vlaka mjesečno, a realizacija takve dinamike proizvodnje ponovno potvrđuje da je domaća industrija sposobna za najzahtjevnije projekte.

Proizvodnja ovih vlakova za KONČAR i mnoge dobavljače u Hrvatskoj je ne samo financijski značajan posao, nego i odlična referenca. Novi vlakovi odlikuju se vrhunskom tehnologijom, možemo biti ponosni na ovaj proizvod. – izjavio je Darinko Bago, predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije.    

Tehničke karakteristike vlaka za gradsko-prigradski prijevoz

Prvi vlak za zagrebački gradsko-prigradski prijevoz je četverodijelna elektromotorna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 160 km/h, ima 133 sjedeća mjesta, a ukupni kapacitet je 505 putnika. Opremljen je s osam dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima dvije pokretne rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Putnički prostor čini jedinstvena i prostrana cjelina u kojoj su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata. Sjedala su izvedena kao jednosjedi i dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla su zatamnjena 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima i putem razglasa. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva novih motornih vlakova omogućuju vrhunsku udobnost vožnje.

Prvi elektromotorni vlak koristit će se u gradsko-prigradskom prijevozu Grada Zagreba i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Dugo Selo - Zagreb Glavni kolodvor – Savski Marof (Harmica) i obrnuto. Na gradsko-prigradskim vlakovima primijenjen je novi vizualni identitet HŽ Putničkog prijevoza temeljen na prikazu voznih linija vlakova u plavoj boji.  

Tvrtka Končar Električna vozila d.d. proizvodi 32 elektromotorna vlaka - 16 za gradsko-prigradski prijevoz i 16 za regionalni prijevoz, te 12 dizel-električnih motornih vlakova. Ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna. Vlakovi će u promet biti pušteni tijekom 2015., 2016. i 2017. godine. Serija novih gradsko-prigradskih vlakova proizvodi se na platformi prototipa elektromotornog vlaka za gradsko-prigradski prijevoz koji je u promet pušten 2011. godine. Tijekom 2015. bit će isporučeno šest niskopodnih gradsko-prigradskih vlakova.  

Novi vlakovi odlikuju se visokim stupnjem pouzdanosti zbog primjene novih tehnologija, sklopova i uređaja tijekom intenzivnog korištenja u svim vremenskim uvjetima. Svi sklopovi, uređaji i nove tehnologije koji će biti primijenjeni sukladni su zakonskim propisima RH, HRN-a, EN-a, IEC-a i UIC-a te EU-ovim direktivama o javnom putničkom prijevozu.

Nabava novih motornih vlakova rezultirat će povećanjem kvalitete prijevozne usluge, pouzdanosti i raspoloživosti vozila uz mnogo niže operativne troškove, bit će ostvareni stabilniji vozni red uz mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika, a novi vlakovi doprinijet će i smanjenju onečišćenja okoliša.