HŽPP

Vijesti

U promet pušten novi vlak

Datum: 9.4.2015. 10:00:00
Nakon što je u siječnju 2014. HŽ Putnički prijevoz s Končar – Električnim vozilima potpisao ugovor o gradnji nova 44 vlaka, 9. travnja 2015. u redovit promet pušten je prvi serijski proizveden elektromotorni vlak.

 

Uz mnogobrojne putnike na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Koprivnica bio je i Zoran Milanović, predsjednik Vlade RH. Po dolasku u kolodvor Koprivnica predsjednik Vlade Zoran Milanović izjavio je da je Vlada taj posao pratila cijelo vrijeme od potpisivanja ugovora.

Rečeno-učinjeno. - kazao je premijer i dodao:  - Ovo je prvi od 44 vlaka koji će izaći iz tvornice Končar; rezultat rada i razvoja naših ljudi, dizajn naših ljudi, financiran od strane HŽ Putničkog prijevoza, Hrvatske banke za obnovu i razvoj, dakle potpuno hrvatska priča, koju bi trebalo pokušati prodati i u inozemstvo. Ovo je vlak kakav se gradi na pet mjesta u Europi, predstavlja znanje i drago mi je da smo od prvoga dana radili na ovome i da se rezultati vide.
         
- Svaki mjesec će izlaziti jedan do dva vlaka, rekao je predsjednik Vlade i najavio je da će se vlak ponuditi zemljama Srednje Azije i bivšega Sovjetskog saveza jer se radi o kvalitetnom i povoljnom proizvodu.

Na prvoj redovitoj vožnji novog vlaka bili su i Branko Grčić, potpredsjednik Vlade RH i ministar regionalnoga razvoja i fondova Europske unije; Boris Lalovac, ministar financija;  Zdenko Antešić, zamjenik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture; Dražen Ratković, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza sa suradnicima; Darinko Bago, predsjednik Uprave Končar -  Elektroindustrije; i Ivan Bahun, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila sa suradnicima, predstavnici Nadzornog odbora HŽ Putničkog prijevoza, HŽ Infrastrukture i Hrvatske banke za obnovu i razvoj.  

Uzvanike je na koprivničkom željezničkom kolodvoru dočekala gradonačelnica Koprivnice Vesna Želježnjak i regionalni šefovi HŽ Putničkog prijevoza i HŽ Infrastrukture.

Vožnjom u novom vlaku bio je zadovoljan zamjenik ministra pomorstva prometa i infrastrukture Zdenko Antešić koji je u Koprivnici istaknuo da je novi vlak primjer za to kako treba funkcionirati gospodarstvo u cjelini:

Domaća pamet, domaća tvrtka, domaća banka i domaći korisnik. Nakon isporuke sva 44 vlaka imat ćemo obnovljen vozni park i željeznica bi trebala tada zauzeti ono mjesto koje joj u društvu i pripada.

Predsjednik Uprave Končar Elektroindustrije Darinko Bago naglasio je da udio hrvatskih proizvoda na novom elektromotornom vlaku iznosi visokih 70 posto:
- Ovaj vlak spada u visoku tehnologiju, malo država ima i u svijetu i u Europi koje ovladavaju ovakvom tehnologijom, možemo biti ponosni na ovaj proizvod.

Nabava novih motornih vlakova rezultirat će povećanjem kvalitete prijevozne usluge, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković:
Naši će se putnici voziti u modernom i udobnom vlaku. I to ne u jednom, već u ukupno 17 do kraja ove godine. Nabavom novih vlakova mijenjamo strukturu voznog parka, povećat ćemo frekvenciju vlakova, a očekujemo i veći broj putnika. Novi vlakovi znače veću pouzdanost, manje kvarova, sigurniji vozni red. Uz nabavu novih vlakova potrebno je i daljnje ulaganje u željezničku infrastrukturu kako bismo postali što konkurentniji cestovnom prijevozu.

Prvi elektromotorni vlak koristit će se u regionalnom prometu i prevoziti putnike na relaciji Zagreb GK – Koprivnica i Zagreb GK – Sisak – Sunja, a tijekom 2015. bit će isporučeno 17 niskopodnih motornih vlakova (16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz i 1 dizel-električni motorni vlak).

  • 419 mjesta, besplatan Wi-Fi i 160 km/h

HŽ Putnički prijevoz je s tvrtkom Končar Električna vozila d.d. u siječnju 2014. potpisao ugovor o gradnji 44 nova vlaka. Nabava obuhvaća 16 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski prijevoz i 16 elektromotornih vlakova za regionalni prijevoz, te 12 dizel-električnih motornih vlakova za regionalni prijevoz,  a.ukupna vrijednost nabave iznosi 1,63 milijarde kuna. Svi vlakovi bit će isporučeni do 2017. godine. Serije novih motornih vlakova grade se na platformi dva prototipa elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz koja su u promet puštena 2011. godine.
Prvi novi vlak je četverodijelna elektromotorna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 160 km/h, ima 210 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 419 osoba. Opremljen je s četiri para dvokrilnih ulaznih vrata sa svake strane, ima pokretnu rampu za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Putnički prostor čini jedinstvena i prostrana cjelina u kojoj su ugrađene djelomične pregrade koje vizualno ne zatvaraju prostor, a putnike štite od prodora hladnog zraka prilikom otvaranja vrata. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koja su ugrađena jednosjedi i preklopna sjedala. Zahvaljujući dvostrukim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla su zatamnjena 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na ekranima i putem razglasa. Konstrukcija, dizajn i vozna svojstva novih motornih vlakova omogućuju vrhunsku udobnost vožnje.

Novi vlakovi odlikuju se visokim stupnjem pouzdanosti zbog primjene novih tehnologija, sklopova i uređaja u uvjetima intenzivnoga korištenja u svim vremenskim uvjetima. Svi sklopovi, uređaji i nove tehnologije koji će biti primijenjeni sukladni su zakonskim propisima RH, HRN-a, EN-a, IEC-a i UIC-a te EU-ovim direktivama o javnom putničkom prijevozu.