HŽPP

Vijesti

Potpisan Sporazum o integriranom prijevozu

U sjedištu Međimurske županije potpisan Sporazum o dugogodišnjem partnerskom odnosu u razvoju željezničkog prometa i integriranog prijevoza putnika

U sjedištu Međimurske županije 21. veljače 2019. potpisan je Sporazum o dugogodišnjem partnerskom odnosu u razvoju željezničkog prometa i integriranog prijevoza putnika na području Koprivničko-križevačke, Međimurske i Varaždinske županije – regije sjeverne Hrvatske.

Sporazum su potpisali župan Međimurske županije Matija Posavec, predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić i član Uprave Damir Rubčić te zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije Robert Vugrin, a na potpisivanju je bila nazočna i državna tajnica za promet dr. sc. Nikolina Brnjac sa suradnicima.

Sjever Hrvatske prednjači u mnogo toga, a pogotovo u promišljanju prometa. Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija prve u Hrvatskoj imaju Master plan o integriranom prijevozu putnika, prve imaju strategiju održive mobilnosti, što znači da dugoročno promišljaju promet, a to je jedini način na koji se mogu riješiti negativni efekti. Automobilski prijevoz, osim direktnih troškova, ima i dodatni trošak od 1 eura po kilometru za svakoga od nas. Proteklih pet godina bilježimo pad broja putnika u javnom prijevozu za 10 do 11%, dok na području EU usluga javnog prijevoza raste za 12%. Mali broj linija, neefikasni sustav, zastarjeli vozni par veliki su problem željezničkog i autobusnog sustava te je potrebna transformacija cjelokupnog sustava koja će zaživjeti jedino ako krenemo promišljati promet na način kako promišljaju ove tri županije. Ulazimo u razdoblje u kojem će se više nego ikada ulagati u željezničku infrastrukturu i razvoj željezničkog prometa te mi je drago što će upravo Međimurska, Varaždinska i Koprivničko-križevačka županija biti predvodnice integriranog prijevoza u Hrvatskoj na korist naših građana i gospodarstva. – istaknula je Brnjac.

Integrirani prijevoz putnika kao dominantna organizacijska struktura u sustavu javnog putničkog prijevoza donijet će mnoge prednosti putnicima. Putnici će koristiti jedinstvenu zajedničku kartu željezničkog i autobusnog prijevoznika, uz usklađene vozne redove, povećanje prometne ponude, pristupačnosti javnog prijevoza, turističkog potencijala područja obuhvaćenog IPP-om, transparentnosti suradnje svih dionika i povećanja sigurnosti u prometu.

Na području ovih triju županija prevozimo oko 2 milijuna putnika godišnje te je zbog tih putnika važno poboljšati funkcionalnost prijevoza. Bitno je nastojati poboljšati javni prijevoz udruživanjem više prijevoznika, uvođenjem jedinstvene zajedničke karte, usklađivanjem voznih redova i time doprinijeti puno većoj mobilnosti stanovništva, puno većoj kvaliteti i funkcionalnosti prijevoza. Izuzetno mi je drago da smo kao HŽPP u suradnji s resornim ministarstvom uveli integrirani prijevoz u Zagrebu, Rijeci, Osijeku i Splitu gdje smo se u potpunosti povezali s javnim prijevoznicima, uz jedinstvenu kartu koja vrijedi za vlak, autobus i tramvaj. I na području ove regije predstoji nam razdoblje intenzivne suradnje i neposrednog rada s lokalnom zajednicom na način da pokušamo isto tako kao u ova četiri grada, povezati integrirani prijevoz s autobusnim prijevozom i osnovnim ciljem da pokušamo što više automobilskog prijevoza skrenuti na javni prijevoz. – naglasio je Ukić.

Župan Međimurske županije Matija Posavec naglasio je kako je pitanje prometa za sjever Hrvatske izuzetno bitna tema.

Ovim sporazumom stvaramo okvire koji su zakonodavni, organizacijski, ali i infrastrukturni kako bismo integrirali prijevoz putnika, povezali cestovni i željeznički prijevoz te u konačnici osigurali kvalitetan prijevoz za učenike, studente i putnike koji svakodnevno koriste ove vrste prijevoza. Prva pruga i željeznička postaja izgrađene su upravo u Međimurju, u Kotoribi te zbog tradicije imamo i dodatnu obvezu unapređenja prometnog sustava u našoj Županiji. No ako govorimo o integriranom prijevozu ne možemo funkcionirati isključivo na razini Županije, već se moramo povezati te mi je drago što smo našli zajednički interes s Varaždinskom i Koprivničko-križevačkom županijom, uz podršku Ministarstva mora, prometa i infrastrukture s kojim pregovaramo oko daljnjih projekata. Zalažemo se za izgradnju brze pruge prema Zagrebu, elektrifikaciju pruga, uspostavu međunarodnog prometa, a slijedi nam potpisivanje ugovora za radove na čvoru autoceste kod Goričana kako bi spojili stari i novi granični prijelaz.

Župan Posavec je dodao kako će veliki broj planova biti ugrađen u operativne planove europskih fondova u sljedeće dvije godine, a sljedeći korak u suradnji s HŽ Putničkim prijevozom je ugovaranje pogodnosti za učenike i studente.

Zamjenik župana Koprivničko-križevačke županije Darko Sobota i zamjenik župana Varaždinske županije Robert Vugrin složili su se da je potrebno što prije krenuti u organizaciju održivog sustava IPP-a, koji je potrebno implementirati u postojeći prometni sustav sinergijom svih dionika.