HŽPP

Vijesti

Otvoreno stajalište Buzin

Datum: 23. ožujka 2015.
U ponedjeljak 23. ožujka HŽ Infrastruktura za gradsko-prigradski putnički prijevoz otvorila je željezničko stajalište Buzin

Fotografija: HŽ Infrastruktura

 


S danom 23. ožujka 2015. HŽ Infrastruktura je za gradsko-prigradski putnički prijevoz otvorila željezničko stajalište Buzin kao najmodernije na pruzi Zagreb Glavni kolodvor – Sisak – Novska koje udovoljava svim standardima sličnih stajališta u europskim gradovima.

Izgradnju stajališta Buzin vlastitim je sredstvima financirala HŽ Infrastruktura d.o.o. Ukupna cijena izgradnje iznosila  je oko 13,5 milijuna kuna, a izvođači radova bili su Đuro Đaković Holding d.o.o. i tvrtka Subterra, a.s. s podizvođačima. Projekt je izradilo Željezničko projektno društvo d.d.  Radovi su počeli u kolovozu 2013., a završeni u kolovozu 2014., nakon čega je uslijedila tehnička primopredaja te formiranje jedinstvene čestice prema Parcelacijskome elaboratu. Projekt je uključivao izgradnju željezničkog stajališta Buzin, pothodnika, željezničkoga kolosijeka, perona dužine 160 m, dizala, parkirališta i pristupne ceste te nadstrešnice za bicikle.

Radnim se danom na relaciji Zagreb – Sisak – Zagreb preveze oko 3800 putnika. Očekuje se da će zbog blizine poslovne zone stajalište Buzin dnevno koristiti između 200 i 300 putnika, osobito s obzirom na to da od Zagreb Glavnog kolodvora do Buzina vlak vozi 11 minuta.

Zbog položaja pruge u gradu Zagrebu te velikih prednosti željezničkog prijevoza koje se manifestiraju kroz brzinu putovanja, razinu sigurnosti i rasterećenje gradskih prometnica, vlak se pokazao kao prijevozno sredstvo najpogodnije za javni gradsko-prigradski prijevoz, osobito u zagrebačkome prstenu. Prednosti gradsko-prigradskog željezničkog prijevoza jesu ušteda u vremenu putovanja u odnosu na ostale vrste javnoga gradskog prijevoza, njegovi ekološki učinci s obzirom na to da je vlak ekološki najprihvatljivije prijevozno sredstvo, sigurnost prijevoza, cijena te stalnost voznog reda vlakova.

Da bi udovoljila rastućim potrebama zagrebačkoga gradsko-prigradskog prijevoza, HŽ Infrastruktura, u sklopu svojih mogućnosti, ulaže napore u to kako bi uslugu prijevoza učinila sigurnom, brzom i udobnom. Radi povećanja brzine putovanja, tijekom 2014. završeni su remonti pruga u zagrebačkome prstenu, i to na dionicama sisačke pruge Zagreb – Klara, Velika Gorica – Turopolje, Borongaj – Dugo Selo i Zdenčina – Jastrebarsko.

Na svečanosti organiziranoj u povodu otvorenja stajališta okupili su se mnogobrojni uzvanici, predstavnici izvođača radova, novinari, predsjednici i članovi uprava svih željezničkih društava te ministar Siniša Hajdaš Dončić.

Prigodom otvorenja stajališta predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša istaknula je zadovoljstvo što u promet pušta stajalište sagrađeno prema europskim standardima:
/ Otvorenjem stajališta Zagrebu smo na samo jedanaest minuta približili stambeno-poslovnu zonu Buzin. Probleme vezane uz rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, koji su uzrokovali kašnjenje otvorenja stajališta, uspjeli smo riješiti uz pomoć Grada Zagreba, kojima ovom prigodom zahvaljujem. Vjerujem da će odavde na putovanje vlakom svakodnevno kretati nekoliko stotina putnika.

Zadovoljstvo izgledom stajališta, ali i vlaka ( „… pa odličan je ovaj vlak“) kojim su se uzvanici i novinari vozili prema Zagrebu nije krio ni ministar Siniša Hajdaš Dončić:
/ Ovo je stajalište dobar primjer ulaganja u gradsko-prigradski prijevoz. U mrežu brzih veza uključili smo Goricu, Sisak, Jastrebarsko, Križevce … Krajem mjeseca Končar će isporučiti prvi iz serije novih vlakova. Sredinom travnja taj će vlak krenuti na probne vožnje. HŽ Putnički prijevoz ima priliku  dokazati svoju funkcionalnost i očekujemo da će uspjeti vratiti dio putnika koje su izgubili proteklih godina.