HŽPP
VAŽNA OBAVIJEST:

Nove mjere u javnom prijevozu

Vijesti

Osigurano financiranje za 21 vlak

Iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020. financirat će se nabava 21 elektromotornog vlaka

Projekt Obnova voznog parka HŽ Putničkog prijevoza novim elektromotornim vlakovima 21. siječnja 2020. dobio je pozitivno mišljenje Neovisne kontrole kvalitete (IQR), a 17. ožujka 2020. Europska komisija odobrila je sufinanciranje. Prihvatljivi troškovi projekta u iznosu od 1.035.687.620,00 kn financirat će se iz Kohezijskog fonda u iznosu od 85 %, a preostalih 15 % iz Državnog proračuna RH.

U sjedištu HŽ Putničkog prijevoza 21. rujna Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava potpisali su ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje Tomislav Petric i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić. Potpisivanju Ugovora bila je nazočna i ministrica regionalnoga razvoja i fondova Europske unije Nataša Tramišak.

Uz zahvalu svima koji su sudjelovali u projektu, predsjednik Uprave HŽPP-a Ukić istaknuo je:

- Izuzev novih 28 vlakova koji voze na našim prugama i 12 vlakova koji su u različitim fazama proizvodnje, HŽPP svoju uslugu pruža vozilima koja su starija od 40 godina zbog čega nas izuzetno veseli činjenica da ćemo do kraja 2023. imati još 21 novi vlak koji će se koristiti u gradsko-prigradskom i regionalnom prijevozu.

Realizacijom ugovora o nabavi 21 vlaka koji ćemo potpisati kroz mjesec dana, a čije je financiranje osigurano današnjim ugovorom, te realizacijom ugovora o nabavi vlakova iz 2014., vozni park HŽPP-a sastojat će se od 50 % suvremenih motornih vlakova. Novim vlakovima poboljšat ćemo lokalnu i regionalnu povezanost, našim putnicima pružit ćemo neusporedivo kvalitetniju i pouzdaniju uslugu, a nadamo se i privući nove putnike.

Predsjednik Uprave HŽPP-a najavio je i nabavu još sedam dizel-motornih vlakova koji se planiraju financirati iz Mehanizma za oporavak i otpornost kako bi se unaprijedila usluga na neelektrificiranim prugama.

O suradnji na ovom projektu ravnatelj Petric izjavio je:

- Moram napomenuti da u zadnjih godinu dana aktivno zajedno s HŽPP-om provodimo ovaj projekt, što je zapravo naša uloga i mi smo im i dalje na raspolaganju. Ovo je 12. projekt u sustavu željezničkog prijevoza i željezničke infrastrukture ukupno vrijednih oko 8 mlrd. kuna, a moram istaknuti da je suradnja na visokoj razini, pri čemu zajedno svakodnevno komuniciramo i rješavamo probleme u obnovi željezničke infrastrukture i nabavi novih vlakova.

Nazočnima se obratila i ministrica Tramišak koja je naglasila važnost iskorištavanja fondova EU-a u cilju pružanja kvalitetnije usluge građanima:

- Ovaj ugovor zasigurno će jamčiti veliki iskorak u pružanju usluga HŽPP-a. Ulaganja putem sredstava Operativnog programa Konkurentnost i kohezija odnosno ulaganja u tematsku Prioritetnu os 7 – povezanost i mobilnost dosegla su više od 10 mlrd. kuna. Najveći dio tih sredstava otišao je upravo u razvoj željezničkog prometnog sustava. Među tim ulaganjima je i EU projekt 21 novog elektromotornog vlaka koji je u cijelosti usklađen sa zelenim politikama EU-a, a isto tako i s prioritetima EU u koji se odnose na nove, moderne sustave. Uz ova ulaganja u vlakove, bitno je da nastavimo s ulaganjima u infrastrukturu kako bismo još kvalitetnije mogli povezati hrvatske regije. Ulaganja u željeznički sustav prepoznata su kao prioritetna i u novom višegodišnjem financijskom okviru.

Nakon potpisivanja Ugovora koji će doprinijeti održivosti prometnog sustava u RH, ministar Butković istaknuo je:

- Ovaj veliki investicijski ciklus koji je prije četiri godine krenuo u prometnu infrastrukturu i koji potpisom ovog ugovora premašuje 20 mlrd. kuna, govori u prilog da smo u ovim kriznim vremenima uspjeli velikim investicijama, pogotovo kada se oni financiraju iz fondova EU, pokrenuti prometnu infrastrukturu i hrvatsko gospodarstvo. Ovaj današnji projekt ukupne je vrijednosti nešto više od milijardu kuna, a nabavom novog 21 vlaka, uz projekt nabave novih vlakova koji je prošle godine pokrenut putem EUROFIMA-e i IBRD-a do 2024. godine bit će obnovljeno više od 50 % voznog parka HŽPP-a. Paralelno s tim teku ulaganja u željezničku infrastrukturu, a pripremamo i nove projekte koji će također biti financirani iz fondova EU-a. U srpnju sljedeće godine bit će isporučen prvi od 12 vlakova koje financira EUROFIMA i IBRD. Mislim da je dobro da gradimo vlakove i dižemo željeznički sustav jer ono što nam predstoji u sljedećih 10 godina je da izgradimo moderan i učinkovit željeznički sustav, što je i prioritet ove Vlade.

Ovim projektom nastavlja se modernizacija voznog parka HŽ Putničkog prijevoza u cilju poboljšanja regionalne povezanosti i mobilnosti, čime će se osigurati učinkovitiji i konkurentniji željeznički putnički prijevoz koji će ujedno doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.

HŽPP će svoj vozni park modernizirati s 11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih vlakova koji će putnicima pružiti veću udobnost, osigurati veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz.

Novi elektromotorni vlakovi bit će niskopodne kompozicije, a postizat će brzinu od 160 km/h. Vlakovi u regionalnom prijevozu imat će kapacitet oko 200 sjedećih i 200 stajaćih mjesta, a u gradsko-prigradskom oko 130 sjedećih i 380 stajaćih mjesta. Vlakovi će biti opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (WiFi).

Vlakovi će voziti na svim elektrificiranim prugama u RH.

Nakon današnjeg potpisivanja Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava, u sljedećih mjesec dana bit će potpisan i ugovor o nabavi 21 elektromotornog vlaka. Rok isporuke prvog vlaka je 24 mjeseca nakon potpisivanja ugovora s proizvođačem, a krajnji rok isporuke svih vlakova je prosinac 2023. godine.

Uz unaprjeđenje kvalitete usluge, nabava novih elektromotornih vlakova rezultirat će i nižim operativnim troškovima, mogućnošću povećanja frekvencije vlakova i broja putnika te smanjenju onečišćenja okoliša.