HŽPP

Vijesti

Od rujna 2018. integrirani prijevoz putnika i na riječkom području

12. lipnja održana promotivna vožnja vlakom na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka

Danas, 12. lipnja 2018. održana je promotivna vožnja vlakom na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka kojom je promovirano uvođenje integriranog prijevoza putnika na riječkom području.

U vlaku je potpisan Sporazum o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke. Sporazum su potpisali gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Mario Ćiković, direktor autobusnog prijevoznika KD Autotrolej Marin Rajčić i Uprava HŽ Putničkog prijevoza predvođena predsjednikom Uprave Željkom Ukićem.

Potpisnici su kazali kako je sporazum tek početak implementacije integriranog prijevoza na riječkom području kojim se želi postići povećanje broja putovanja javnim prijevozom, što bi dovelo do smanjenja broja osobnih automobila na cestama, povećanju sigurnosti u cestovnom prometu i smanjenju ispušnih plinova.

Gradonačelnik Vojko Obersnel naveo je kako je integrirani prijevoz u Rijeci planiran još od 2002. godine, a sada se napokon počeo ostvarivati.

- Potpuna implementacija sustava integriranog putničkog prijevoza očekuje se nakon izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge od Škrljeva do Jurdana“, rekao je Obersnel dodavši kako će jedinstvena pretplatna karta koristiti značajnom broju ljudi te im donijeti veliki popust. Također, gradonačelnik je objasnio da integrirani plan nastoji poticati putnike da za putovanja uzduž obale, u smjeru istok-zapad, koriste vlak, čemu će doprinijeti i Autotrolej koji će uskladiti svoj vozni red shodno realiziranim novinama.

Predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić istaknuo je:

- Prije svega želim zahvaliti gradonačelnicima, načelniku i direktoru Autotroleja na suradnji vezanoj uz uvođenje integriranog prijevoza putnika na riječkom području. Izuzetno mi je drago da ćemo nakon Zagreba i Splita u rujnu uvesti integrirani prijevoz u Rijeci, u 3. po veličini gradu u Hrvatskoj. Od rujna uvođenjem integriranog prijevoza građanima Rijeke i okolice bit će omogućen za oko 40% povoljniji prijevoz uz kvalitetnije veze. Građani će moći koristiti jednu kartu za prijevoz i vlakom i autobusom. Ovakva prijevozna ponuda dio je pozitivne europske prakse i vjerujemo da ćemo ju uskoro ponuditi i u drugim gradovima. Nadam se da će ova suradnja rezultirati zadovoljstvom građana te da će manje koristiti prijevoz automobilima, a više javni prijevoz, čime će se rasteretiti gradske prometnice, a građani će brže doći do svog odredišta.

Marin Rajčić, direktor KD Autotroleja obavijestio je kako će putnici ovu jedinstvenu kartu moći kupiti od 1. rujna na prodajnim mjestima Autotroleja u Rijeci i Opatiji preko Rijeka City kartice (RCC).

- Sljedeća faza ovog hvalevrijednog projekta donijet će širenje područja kojim će se moći putovati s integriranom pretplatničkom kartom na sve četiri Autotrolejeve zone i četiri zone HŽPP-a. - rekao je Rajčić. 

Sporazumom je definirana suradnja vezana uz razvoj integracije HŽ Putničkog prijevoza s ostalim vidovima prijevoza u sustav integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke, poticanje integriranog prijevoza kroz zajedničke pretplatne karte, dogovor vezan uz zajedničke tarife i prijevozne karte, kao i usklađivanje voznih redova, informiranje putnika, kontrolu karata, te razvoj novih prijevoznih proizvoda (usluga) prilagođenih svakom specifičnom ciljnom tržištu u cilju privlačenja novih korisnika prijevoza.

Predstavnici Grada Rijeke, KD Autotroleja i HŽ Putničkog prijevoza potpisali su i Ugovor o poticanju integriranog prijevoza putnika uvođenjem zajedničke pretplatne karte HŽPP - KD Autotrolej.

Ugovorom je definirano uvođenje pretplatne karte HŽPP – KD Autotrolej od 1. rujna 2018. a mjesečnu kartu moći će koristiti radnici, studenti, učenici srednjih škola i umirovljenici.

Zajednička mjesečna karta moći će se koristiti unutar četiri zone HŽPP-a (prijevoz vlakom na udaljenosti od oko 40 km od Rijeke) i 1. zone Grada Rijeke (prijevoz autobusom).

Zone HŽPP-a obuhvaćaju sljedeće kolodvora i stajališta:

  • 1. zona: Sušak Pećine, Krnjevo i Opatija-Matulji
  • 2. zona: Škrljevo, Meja, Rukavac, Jušići, Jurdani i Permani
  • 3. zona: Melnice, Plase i Šapjane
  • 4. zona: Zlobin, Drivenik, Lič i Fužine

 

Zona KD Autotrolej:

  • 1. zona Grada Rijeke

Zajednička karta HŽPP – KD Autotrolej

 Cijene zajedničkih karata 

Zone

HŽPP/KD AUTOTROLEJ

Radnici

Studenti i učenici (srednjoškolci)

Umirovljenici

cijene (kn)

cijene (kn)

cijene (kn)

1. zona/1. zona

350,00

200,00

175,00

2. zona/1. zona

450,00

250,00

225,00

3. zona/1. zona

500,00

300,00

275,00

4. zona/1. zona

600,00

350,00

325,00

Uvođenjem zajedničkih mjesečnih karata putnicima će se omogućiti kupnja karata koje su jeftinije za oko 40% od dosadašnjih, kada su putnici odvojeno kupovali kartu za vlak i kartu za autobus.

Karte će se prodavati na prodajnim mjestima KD Autotroleja u Rijeci (Jelačićev trg 3 i Delta bb) i Opatiji (Velog Jože 1).

Vozni red HŽPP-a

U rujnu će HŽPP uvest će dodatnih 8 vlakova na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka kako bi putnicima omogućio što bolje veze. Uz navedene vlakove, na istoj relaciji voze i 4 međunarodna vlaka (Rijeka – Ljubljana – Rijeka), koja će se od rujna, uz kolodvor Opatija Matulji, zaustavljati i u kolodvoru Jurdani.

U prosincu 2018., odnosno nakon uvođenja novog voznog reda 2018/2019. na relaciji Rijeka – Jurdani – Rijeka vozit će 16 vlakova.

Na relaciji Rijeka – Fužine – Rijeka vozi 14 vlakova.

Integrirani prijevoz putnika

Temeljem Strategije prometnog razvoja Republike Hrvatske 2017. – 2030. i novog Zakona o integriranom javnom prijevozu putnika, koji je u fazi pripreme, te ostvarenih pozitivnih poslovnih rezultata temeljem uvedene zajedničke prijevozne karte javnih prijevoznika u Splitu i Zagrebu, Rijeka je 3. grad u RH u kojem će biti uveden integrirani javni prijevoz putnika.

U suradnji s lokalnom samoupravom i autobusnim prijevoznikom KD Autotrolej, HŽ Putnički prijevoz uvest će integrirani javni prijevoz putnika usmjeren na povezivanje autobusnoga i željezničkog prijevoza u cilju stvaranja dodane vrijednosti za putnike i povećanja kvalitete usluge kroz povoljnije cijene karata i usklađene vozne redove, čime će se povećati mobilnost stanovništva u cilju poboljšanja kvalitete života građana.