HŽPP
VAŽNA OBAVIJEST:

Nove mjere u javnom prijevozu

Vijesti

Obnovljen depo za održavanje dizelskih vlakova

Uprave HŽPP, KEV-a i TSŽV-a obišle obnovljeni depo za održavanje vlakova u Varaždinu

Danas, 20. prosinca uprave HŽ Putničkog prijevoza, Končar – električnih vozila i Tehničkih servisa željezničkih vozila obišle su obnovljeni depo za održavanje dizelskih vlakova u kolodvoru Varaždin.

Nakon završetka prve faze nabave novih vlakova koje proizvodi tvrtka Končar – električna vozila i kojom je isporučen 21 vlak za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz, za daljnju nabavu četiri dizel-električna motorna vlaka za regionalni prijevoz osigurana su sredstva iz Zajma međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD). Od navedena četiri vlaka dva su puštena u promet, a preostala dva vlaka bit će isporučena do kraja prvog kvartala 2020. godine.

S obzirom da će četiri nova dizel-električna motorna vlaka voziti na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin – Čakovec – Kotoriba i obrnuto na kojoj se godišnje preveze oko 2,4 milijuna putnika, obnovljen je depo za održavanje dizelskih vlakova u kolodvoru Varaždin. Radove na preventivnom i korektivnom održavanju novih vlakova obavlja ovisno društvo HŽ Putničkog prijevoza Tehnički servisi željezničkih vozila u suradnji s Končar – Električnim vozilima.  

U depou je izrađena platforma za pristup krovnoj opremi između VI. i VII. kolosijeka te je obavljena sanacija podnih i zidnih površina, radnih kanala, stropa hale i pomoćnih prostorija. Uz zamjenu metalnih vrata, saniran je sustav grijanja, postavljeni su radionički priključci, preuređena je rasvjeta, postavljena svjetlosno-zvučna signalizacija te uveden videonadzor i bežični internet.

Vrijednost obnove depoa iznosi oko 3 milijuna kuna.

Nakon obilaska obnovljenog depoa predsjednik Uprave TSŽV-a Goran Jurišić izjavio je:

Ovo ulaganje bilo je nužno za učinkovito održavanje niskopodnih vlakova u Varaždinu što je preduvjet za optimalnu organizaciju sustava s obzirom da će se vlakovi održavati u kolodvoru u kojemu počinju i završavaju vožnju. Uz znatno poboljšane uvjete rada, posebno nas raduje iskazano povjerenje u stručnost i kvalificiranost naših radnika koji su u prethodnom razdoblju educirani za održavanje novih dizelskih vlakova i koji će u Varaždinu održavati ukupno 42 vlaka.

Od trenutačno zaposlenih 86 radnika na održavanju i čišćenju željezničkih vozila, pripremajući se za ovaj izazov zaposlili smo još 6 radnika koji će poznavanjem suvremenih tehnologija, uz prijenos iskustva starijih kolega u perspektivi postati okosnica ove radionice.

Predsjednik Uprave HŽPP Željko Ukić dodao je:

Izuzetno mi je drago što ćemo u obnovljenom depou održavati vlakove koji voze od Zagreba preko Varaždina do Kotoribe . Kako bi vlakovi bili maksimalno raspoloživi za promet, izuzetno nam je važna kvaliteta održavanja. Zasad imamo 3 nova vlaka koja je proizvela tvrtka Končar – Električna vozila, a do kraja siječnja u promet ćemo pustiti još dva. Svih 5 vozit će prema Varaždinu, a servisni i kontrolni pregledi obavljat će se u ovom depou u izvrsnim uvjetima.

Kako bi dodatno podigli razinu usluge, HŽPP će nastaviti obnavljati svoj vozni park te planiramo u potpunosti realizirati ugovor s Končar – Električnim vozilima i u promet pustiti još 7 dizel-električnih i 12 elektromotornih vlakova. Nadam se da ćemo nastavkom nabave novih vlakova i njihovim kvalitetnim održavanjem putnicima s ovoga područja osigurati uslugu kakvu zaslužuju. 

Svjesni smo toga da pruge moraju i mogu biti bolje. Trenutačno se jako puno ulaže u pruge na području RH. U sklopu tog ulaganja postoje prioriteti, a to su prije svega koridorske pruge, zatim i pruge lokalnog karaktera. Jedna od takvih je i pruga od Varaždina do Zaboka. Ulaganjem u infrastrukturu vrijeme putovanja će se skratiti.

S obzirom da su novi vlakovi čije je održavanje predviđeno u ovoj radionici proizvedeni u tvrtki Končar - Električna vozila, predsjednik Uprave KEV-a, Ivan Bahun izjavio je:

Ovaj moderan vlak je visoko-tehnološki proizvod u potpunosti razvijen i proizveden u Končaru prema najsuvremenijim svjetskim i europskim normama uključujući i visoke standarde za sudare. Vlak je u potpunosti digitalan što znači da je opremljen digitalnim sustavima upravljanja, komunikacije, dijagnostike, monitoringa. Ovi vlakovi mogu se automatski povezivati u kompoziciju od tri vlaka kojom se može upravljati iz bilo koje upravljačnice pojedinog vlaka. No bitno je da se ovi vlakovi također mogu povezivati i sa električnim vlakovima čime postaju pogodni i za pruge koje nisu u cijelosti elektrificirane, te im je omogućeno putovanje bez prekida i na dužim dionicama. Pri tom na dijelu gdje postoji kontaktni vod vlak pokreće električna energija dok se na dijelovima gdje pruga nije elektrificirana koristi dizelski pogon.