HŽPP

Vijesti

Jedinstvena karta i ove godine

U sklopu projekta integriranoga putničkog prijevoza na riječkom području nastavljena suradnja HŽPP-a i Autotroleja

Na temelju Sporazuma o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke iz lipnja 2018. i Ugovora o uključivanju željeznice u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza Grada Rijeke iz siječnja 2020., u Gradskoj vijećnici Grada Rijeke 7. siječnja 2021. potpisan je Ugovor o nastavku poslovne suradnje na provedbi uključivanja željeznice u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza Grada Rijeke.

Time se i u 2021. godini nastavlja suradnja HŽPP-a i Autotroleja kojom se putnicima omogućava da korištenjem jedinstvenih putnih karata za željeznički i autobusni prijevoz (mjesečnih pokaznih karata, godišnjih radničkih i 65+ karata te cvikalica), bez dodatnih nadoplata, do svojih odredišta stignu kombinirajući prijevoz autobusom i vlakom.

Ugovor su potpisali gradonačelnik Rijeke Vojko Obersnel, direktor Komunalnog društva Autotrolej d.o.o. Alberto Kontuš, župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina, gradonačelnik Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Mario Čiković te predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić.

Predsjednik Uprave HŽPP-a podsjetio je da je suradnja na ovom projektu započela 2018. potpisivanjem Sporazuma o dugogodišnjem partnerstvu u razvoju integriranog prijevoza putnika na području Grada Rijeke koji se temelji na Strategiji prometnog razvoja RH 2017.-2030. i dodao:

          – HŽ Infrastruktura dobro napreduje na projektu izgradnje drugog kolosijeka kojim će i integracija vlakova u javni gradski promet u potpunosti zaživjeti. Očekujem da bi nakon 15. srpnja dionicom od Jurdana do Škrljeva trebao prometovati novi niskopodni vlak, čime će biti označen početak modernizacije željezničkog prijevoza i daljnjeg povećanja broja putnika na riječkom području. Integracijom željeznice u javni prijevoz slijedimo trendove drugih gradova u Europi. Nažalost, u svemu tome kasnimo dvadesetak godina, ali vjerujem da ćemo uhvatiti priključak i za nekoliko godina imati suvremeni javni prijevoz željeznicom.

Zahvalivši svim dionicima projekta, direktor KD Autotrolej izjavio je:

- Planira se i nadogradnja ovog projekta, koja je u 2020. nešto usporena zbog pandemije koronavirusa, a koja uključuje i otvaranje dodatnih željezničkih stajališta u cilju povećanja broja putnika u integriranom putničkom prijevozu.

Potpuna implementacija sustava integriranog putničkog prijevoza očekuje se nakon izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge od Škrljeva do Jurdana. Gradonačelnik Rijeke istaknuo je kako bi se početkom iduće godine mogao očekivati natječaj za izvođača radova i početak radova na izgradnji drugog kolosijeka.

-  Ovo je uvod u potpunu integraciju željeznice u javni prijevoz, koja će se dogoditi s izgradnjom drugog željezničkog kolosijeka kroz grad. Kroz ovaj projekt koji je definiran kroz Generalni urbanistički plan Grada Rijeke još od 2003. godine predviđeno je 15 stanica za vlak na području Rijeke od Kantride do Svetog Kuzma. Njegovom realizacijom željeznicom će se moći koristiti građani Rijeke koji žive u neposrednoj blizini pruge, a to su stanovnici velikih mjesnih odbora, poput Kantride, Krnjeva, samog centra grada, Pećina, Vežice pa do Svetog Kuzma. – izjavio je Obersnel.

Vrijednost ugovora je 550 tisuća kuna, a radi se o iznosu kojim će Primorsko-goranska županija, gradovi Rijeka i Bakar te Općina Matulji sufinancirati prijevoz putnika željeznicom u javnom gradsko-prigradskom prometu.

Župan Komadina je istaknuo kako Primorsko-goranska županija financijski participira u ovom projektu, čime rasterećuje proračune jedinica lokalne samouprave prilikom uspostave javnog servisa.

– Bila bi šteta da ne koristimo željeznicu Korištenje vlakova u javnom prijevozu dobro je s aspekta zaštite okoliša, a uz željezničke kolodvore planirana je i izgradnja parkirališta, čime bi se građanima, osobito u prigradu, omogućilo da do njih dođu automobilom te putovanje prema gradu nastave vlakom. – izjavio je župan.

Zadovoljstvo nastavkom projekta izrazili su i ostali potpisnici Ugovora, naglašavajući važnost sinergijskog djelovanja općina, gradova i Primorsko-goranske županije u cilju bržeg, jednostavnijeg i udobnijeg putovanja građana Rijeke i okolice.