U sjedištu Splitsko-dalmatinske županije 17. rujna 2025. održan je sastanak na kojem se razgovaralo o unaprjeđenju javnog prijevoza putnika na području Županije. Zaključeno je da od 15. prosinca kreće pilot-projekt integriranog prijevoza putnika, čiji su nositelji HŽ Putnički prijevoz i Promet Split.
Uz župana Blaženka Bobana, gradonačelnika Splita Tomislava Šutu, gradonačelnika Solina Dalibora Ninčevića i predsjednika Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željka Ukića, na sastanku su bili nazočni i načelnik Sektora za željeznicu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Josip Lovrić, direktor Prometa Split Stanko Sapunar, zamjenik župana Ante Šošić, pročelnica Upravnog odjela za gospodarski razvoj i fondove Europske unije Marija Vučica iz Grada Kaštela i načelnik općine Primorski Dolac Joško Dujmović.
Na početku sastanku župan Boban istaknuo je:
- O važnosti kvalitetnije organizacije javnog prijevoza kako bi se rasteretile prometnice i ulaz u Split puno se govori. Drago mi je što nam je danas predstavljeno da će se od prosinca povećati broj prigradskih linija od Splita do Kaštel Starog na ukupno 27. Važno je to zbog bolje mobilnosti, a više putnika u vlakovima očekujemo i zbog najavljenog otvaranja stajališta Solin Širina i Sveti Kajo.
Splitsko-dalmatinskom županijom prolazi dionica pruge duljine 44 km na relaciji Donji Dolac –Primorski Dolac – Bakovići – Preslo – Prgomet – Labin Dalmatinski – Sadine – Kaštel Stari – Kaštel Kambelovac – Kaštel Gomilica – Kaštel Sućurac – Solin – Split Predgrađe – Split. Na relaciji Split – Kaštel Stari i obrnuto danas vozi 18 linija, a tu prolazi i još 13 lokalnih vlakova koji voze do Perkovića.
Više o novitetima u željezničkom prijevozu na području Županije govorio je predsjednik Uprave HŽPP-a Ukić:
- Sredinom prosinca na splitsko područje dolazi prvi baterijski vlak, u kolodvoru Split Predgrađe gradi se punionica za punjenje baterija. Taj vlak omogućava nam da od prosinca uvedemo 9 novih prigradskih linija. Uz to, kako bi javni prijevoz bio još kvalitetniji i protočniji, važna je i suradnja s gradskim autobusnim prijevoznikom Promet Split. Trenutačno razrađujemo modele suradnje, a cilj je od 15. prosinca organizirati pilot-projekt integriranog prijevoza vlak – autobus.
Za bolju povezanost i usklađene vozne redove zainteresirane su obje strane, kao i predstavnici lokalne i regionalne samouprave. Povezivanjem lokalnih i prigradskih vlakova te autobusa na linijama broj 37, 38 i 91 osigurala bi se kvalitetnija mobilnost i smanjila potreba za korištenjem osobnih automobila. Uz navedeno, kvaliteta usluge unaprijedit će se i na relaciji Split – Zagreb na kojoj će za godinu dana voziti novi elektrodizelski vlakovi.