HŽPP

Vijesti

25. novi vlak u prometu

Danas, 29. studenoga u prometu novi dizel-električni motorni vlak

Danas, 29. studenoga u redoviti promet pušten je novi dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz koji vozi na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin i obrnuto.

Na prvoj redovnoj vožnji sudjelovali su predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, član Uprave Damir Rubčić, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila (KEV) Ivan Bahun, zamjenik župana Krapinsko-zagorske županije Anđelko Ferek – Jambrek, gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek, član Uprave KEV-a Josip Ninić, članovi Uprave HŽ Infrastrukture i predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Tijekom vožnje vlaka predsjednik Uprave HŽPP-a Željko Ukić istaknuo je:

  •  Izuzetno nam je zadovoljstvo što danas u promet puštamo novi dizel-električni motorni vlak, kojim ćemo poboljšati kvalitetu usluge koju pružamo našim putnicima. Vlak će u regionalnom prometu svakodnevno prometovati između Zagreba, Zaboka i Varaždina. S ovim vlakom, HŽ Putnički prijevoz u svom voznom parku ima 25 novih vlakova. Do kraja siječnja očekujemo isporuku još tri dizel-električna vlaka za regionalni prijevoz, a sukladno Financijskom planu za razdoblje 2020. – 2022. planira se u potpunosti realizirati ugovor s Končarom, odnosno isporuka još 7 dizel-električnih i 12 elektromotornih vlakova koji bi na prugama trebali biti od 2021. do 2024. godine. To su vlakovi koji udovoljavaju svim standardima i najmodernijim uvjetima prijevoza, a vrijednost investicije 4 vlaka sufinancirana iz Svjetske banke iznosi 17,2 milijuna eura.

Najvažnije nam je da putnicima pružimo kvalitetnu uslugu jer ona jamči veći broj putnika koji se svakodnevno koriste vlakom. Upravo nam je ova relacija izuzetno bitna jer tu vozimo više od 2 milijuna putnika godišnje. S obzirom da prolazimo prugom kojom će nakon remonta vlakovi skratiti vrijeme putovanja, putnicima na ovoj pruzi pružit ćemo kompletnu kvalitetnu uslugu.  

U povodu puštanja novog vlaka u promet predsjednik Uprave KEV-a Ivan Bahun izjavio je:

  • Ovaj moderan vlak je visoko-tehnološki proizvod u potpunosti razvijen i proizveden u Končaru prema najsuvremenijim svjetskim i europskim normama. Riječ je o vrlo skupim proizvodima i on predstavlja vrlo veliki interes za cijelu grupu Končar, ali i za hrvatsku industriju. Naša pozitivna iskustva s vlakovima koji su već ranije isporučeni su nam dobra referenca s kojom nastupamo u izvozu. Jedan takav vlak već je prodan u Željeznicama Federacije FBiH. To je jedna platforma električnih i dizel-električnih vlakova, upravo onakvih kakvi danas trebaju zbog ekoloških principa i zahtjeva, ali i zbog komfora koji danas traže putnici. Vlak je u potpunosti digitalan što znači da je opremljen digitalnim sustavima upravljanja, komunikacije, dijagnostike, monitoringa, što ga čini jednim od najsuvremenijih rješenja danas u svijetu.

Strojovođa Dejan Družinec tijekom prve vožnje iznio je svoje dojmove o novom vlaku:

  • Ovaj vlak je vlak 21. stoljeća. Sve je jako pojednostavljeno čime je strojovođi olakšano upravljanje, a povećana je preglednost i sve ostale funkcionalnosti tako da je to pomak nabolje. Jednostavnije je voziti, možemo se više koncentrirati na prugu i stvari koje se dešavaju oko vlaka, a ne na sam vlak jer je je sve automatizirano. Trenutačno se svi strojovođe školuju za vožnju svih vlakova jer nam je cilj da se čim više ljudi obuči kako bi se moglo pokrivati čim više  dionica naših pruga.

Po dolasku vlaka u Zabok gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek izjavio je:

  • Danas nas veseli da smo pozvani na redovnu vožnju nove garniture koja će prometovati na dionici Zagreb-Zabok-Varaždin.
    Što se tiče stanja kolodvora, mogu reći da smo više nego zadovoljni tempom i dinamikom radova. Razveselilo me kada su me predstavnici HŽ Putničkog prijevoza obavijestili o tome da su uputili prijedlog prema Saboru, odnosno proračunu za kupnju novi 12 garnitura takvih vlakova jer ništa ne znači novi kolosijek ako neće biti vlakova. Ova pruga je najfrekventnija pruga po prijevozu putnika, a broj putnika mogao bi se i povećati ako bi se povećao broj linija, odnosno broj polazaka i dolazaka vlakova za Zagreb.

Zamjenik župana Krapinsko-zagorske županije Anđelko Ferek-Jambrek kazao je:

  • Bez kvalitetne komunalne infrastrukture nema razvoja ni regije ni gospodarstva. Razvojem komunalne infrastrukture raste vrijednost nekretnina, raste standard, što poboljšava i demografiju i smanjuje iseljavanje iz mjesta u koje dolaze prometnice. Jako smo zadovoljni što se pruga počela obnavljati, a udobnost i kvaliteta ovoga vlaka je neupitna. Moram napomenuti da je to hrvatsko znanje, hrvatska firma i projektanti, odnosno još jedan dokaz da kada se svi zajedno udružimo, možemo nastupati i na europskim i svjetskim tržištima jer izgraditi jedan takav vlak u domaćoj firmi nosi puno uspjeha. 

HŽ Putnički prijevoz je s tvrtkom Končar - Električna vozila u siječnju 2014. potpisao ugovor o proizvodnji 44 nova vlaka. Nakon što je u prvoj fazi nabave isporučeno 20 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz te 1 dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz, za daljnju nabavu četiri dizel-električna motorna vlaka za regionalni prijevoz osigurana su sredstva iz Zajma međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD). Prvi od tih vlakova danas je pušten u promet, a preostala tri vlaka bit će isporučena do kraja prvog kvartala 2020. godine.

Isporučeni dizel-električni motorni vlak koristit će se u regionalnom prijevozu i svakodnevno prevoziti putnike na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Zabok – Varaždin i obrnuto. Na toj relaciji godišnje se preveze oko dva milijuna putnika.

Sukladno Financijskom planu HŽ Putničkog prijevoza za razdoblje 2020. – 2022. planira se u potpunosti realizirati ugovor s Končar – Električnim vozilima, odnosno isporuka još 7 dizel-električnih i 12 elektromotornih vlakova. HŽ Putnički prijevoz trenutačno provodi aktivnosti vezane uz osiguranje financijskih sredstava.

 
Tehničke značajke 

Dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 je trodijelna dizel-električna niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Garnitura je sastavljena od dva krajnja motorna vagona s upravljačnicom i srednjeg vagona. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika, a prozorska stakla zatamnjena su 60% radi zaštite od sunca. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u službenim mjestima najavljuju se putem sustava za informiranje putnika, koji na temelju podataka o položaju vlaka iz GPS uređaja emitira poruke na displejima, i razglasa.

Novi vlakovi odlikuju se visokim stupnjem pouzdanosti zbog primjene novih tehnologija, sklopova i uređaja tijekom intenzivnog korištenja u svim vremenskim uvjetima. Svi sklopovi, uređaji i nove tehnologije koji će biti primijenjeni sukladni su važećim zakonskim propisima i EU direktivama o javnom putničkom prijevozu.

Nabava novih motornih vlakova unaprjeđuje kvalitetu prijevozne usluge, pouzdanost i raspoloživost vozila uz mnogo niže operativne troškove i mogućnost povećanja frekvencije vlakova i broja putnika, a novi vlakovi doprinose i smanjenju onečišćenja okoliša.